شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۲۶۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

حجم مراودات بازرگانی ایران و افغانستان چهار میلیارد دلار است

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: با توجه به اینکه حجم مراودات بازرگانی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، چهار میلیارد دلار است، سهم خراسان جنوبی بواسطه داشتن 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان می تواند بسیار چشمگیر باشد.

حسن قشقاوی'  افزود: خراسان جنوبی دارای ویژگی های طبیعی مهمی نظیر کویر می باشد که می تواند از این پتانسیل خود در جذب گردشگری طبیعی بخوبی استفاده کند.

وی گفت: وجود دانشگاه های خوب و معتبری نظیر دانشگاه بیرجند، حضور فارغ التحصیلان زیاد که هر کدامشان می توانند به عنوان یک نیروی موثر در فراسوی مرزها موثر باشند و همچنین محصولات کشاورزی خاص نظیر زعفران، زرشک و عناب و صنایع فراوری مرتبط با این سه محصول از دیگر پتانسیل هایی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

قشقاوی افزود: ما نیز به عنوان متولی بخش کنسولی دستگاه دیپلماسی، در زمینه بورس و اعطای آن به اتباع ایرانی و همسایگان شرقی از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

وی گفت: از نگاه ما همسایگان شرقی نظیر دو کشور جمهوری اسلامی افغانستان و پاکستان و حتی کشورهای CIS (آسیای میانه) فرصتی خوبی برای توسعه مراودات فرهنگی و تجاری در این منطقه می باشد که خراسان جنوبی در توسعه این مراودات می تواند سهم خوبی داشته باشد

 

 

 

 

 

ایلنا

(شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها