شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۶۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

استفاده از ظروف گیاهی به عنوان غذای دام

مدیرعامل مؤسسه خیریه امام حسین(ع) مرکز حمایت از بیماران سرطانی ساوه گفت: ظروف گیاهی مواد سمی و شیمیایی ندارند و طی چندین ماه در خاک تجزیه شده و حتی قابلیت استفاده برای خوراک دام را دارا هستند.

سید سبحان حبیبی پیشنهاد کرد: در توزیع نذورات به جای لیوان پلاستیکی از لیوان استاندارد گیاهی استفاده شود.

وی با اشاره به مزایای ظروف گیاهی نیز گفت: این ظروف که عمدتا از نشاسته ذرت، گندم، برنج، سیب زمینی و نیشکر تهیه می‌شوند ، مواد سمی و شیمیایی ندارند.

حبیبی خطاب به تکایا، دسته‌جات و ایستگاه‌های صلواتی افزود: نباید غذای گرم و مایعات داغ را در لیوان یک بار مصرف پلاستیکی استفاده کرد، چون این کار موجب بروز بیماری سرطان می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع چای داغ در لیوان یک بار مصرف یعنی تعارف کردن سرطان به یکدیگر به عبارتی با انجام این کار بیماری سرطان را به شهروندان هدیه می‌دهیم.

مدیرعامل این مؤسسه همچنین از مردم عزادار درخواست کرد از نوشیدن چای در این ظروف خودداری کنند.

حبیبی گفت: ظروف پلاستیکی از مواد پلیمری یا نفتی مختلفی ساخته می‌شوند و استفاده از آنها مستلزم رعایت نکات ایمنی خاصی است.

وی بیان کرد: ریختن چای داغ در این ظروف موجب آزاد شدن مواد آلی و ترکیبات شیمیایی موجود در دیواره ظروف و ورود آنها به داخل چای می‌شود که مصرف آنها برای سلامتی مضر است .

وی تصریح کرد: این مواد مضر حل شده وارد بدن می‌شوند و منجر به بروز سرطان می‌شوند. این خاصیت به خصوص در مورد ظروف یک بار مصرف شفاف که درصد بالاتری از مواد سرطان‌زا را دارا هستند، بسیار حائز اهمیت است.

حبیبی در ادامه با اشاره به برخی عوارض استفاده از ظروف پلاستیکی گفت: مشکلات گوارشی و حتی بروز برخی بدخیمی‌ها، خاصیت آلرژی‌زایی، مستعد کردن دستگاه گوارش به عفونت، در معرض انواع سرطان قرار دادن انسان، ایجاد مشکلات گوارشی ، خستگی و ناراحتی اعصاب و انتقال مواد مضر به غذا برخی از عوارض استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی است.

وی در ادامه اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود به جای لیوان پلاستیکی از لیوان استاندارد گیاهی استفاده شود.

حبیبی با اشاره به مزایای ظروف گیاهی نیز گفت: این ظروف که عمدتا از نشاسته ذرت، گندم، برنج، سیب زمینی و نیشکر تهیه می‌شوند، مواد سمی و شیمیایی ندارند و طی چندین ماه در خاک تجزیه شده و حتی قابلیت استفاده برای خوراک دام را دارا هستند.

ایسنا

(شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳) ۱۱:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها