شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۲۶۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

راه اندازی بانک اصناف در دست بررسی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: راه اندازی بانک اصناف در دست بررسی است.

مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص راه اندازی بانک اصناف، اظهار داشت: در صورتی که اتاق اصناف، اعضاء و کلیه واحد‌های صنفی معتقد به شکل دهی و راه اندازی این بانک باشند و اراده قوی در این زمینه باشد ما نیز از این موضوع حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی بانک اصناف جزء اهداف کمی وزارتخانه است گفت: در هر بخشی که نقش ما ضروری باشد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

خسروتاج با بیان اینکه به منظور شفاف سازی و روان سازی نظام تولید و توزیع توسعه فروشگاههای زنجیره‌ای بزرگ را برای آینده بازرگانی کشور متصور هستیم تصریح کرد: امروز مردم برای وقت و انرژی خود ارزش قائلند و ما نیز باید راحتی مردم را در نظر بگیریم تا حداقل هزینه را با حداکثر بهره وری به همراه داشته باشد.

خسروتاج ادامه داد: توسعه فروشگاههای زنجیره‌ای می‌تواند منافع بیشتری را برای مصرف کننده و تولید کننده به همراه داشته باشد ضمن اینکه مواردی مانند کاهش هزینه، زمان و ارتقاء کیفی محصول و انبار داری کالا در قالب فروشگاههای زنجیره‌ای و بزرگ قابل دست یابی است.

وی در مورد منابع راه اندازی این نوع فروشگاهها افزود: سرمایه و منابع این فروشگاه‌ها از طریق سهام دار شدن اصناف قابل تامین است.

خسروتاج گفت: بانک اصناف در بخش سرمایه در گردش واحد‌های صنفی بسیار موثر است و در گذشته تا مراحل خوبی هم پیشرفت داشته و در مقطعی متوقف شده است و در صورتی که اصناف به جمع بندی برسند می‌توان اقدامات قبلی را به روز رسانی کرد و بانک اصناف را مجددا در برنامه‌های اجرایی قرار داد.

همچنین علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران درباره راه اندازی بانک اصنف به خبرنگار ایلنا گفت: در برنامه میان مدت اتاق اصناف ایران ایجاد بانک و بیمه اصناف را در دست بررسی قرار داده ایم البته این بار این موضوع در حد شعارهای گذشته نیست و با رویکردی علمی و واقعی این موضوع را پیگری خواهیم کرد.

وی افزود: در این مسیر تعامل بین دولت و اصناف باید بیشتر از گذشته باشد و یکسری از موضوعات مجددا تعریف شود.
فاضلی با بیان اینکه دو سوم گردش مالی کشور در دست اصناف کشور است گفت: این موضوع حائز اهمیت است و تصمیم سازی‌ها در این زمینه نیاز به ساماندهی دارد.

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به دستگاههای کارت خوان و تراکنش‌ها نیز گفت: مجموعه این نوع فعالیت‌ها بسیار وسیع است که سازماندهی مناسبی را می طلبد.

 

 

 

 

 

 

 

ایلنا

(شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها