شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۹
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۲۶۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

زعفران نیازمند جایزه صادراتی است/ صادرات به آفریقا قابل توجه نیست

منوچهری گفت: اگر باب جوائز صادراتی باز شود، برای تولیدکنندگان و به خصوص تولیدکنندگان زعفران بسیار با اهمیت خواهد بود و آن‌ها می‌توانند بازارهای هدف جدیدی برای صادرات ایجاد کنند.

 فرشید منوچهری  اظهار داشت: در حال حاضر زعفران به ۴۸ کشور جهان صادر می‌شود و برای گسترش و همچنین تشویق تولیدکنندگان به تولید با کیفیت این محصول نیازمند جایزه صادراتی است.  
 
به طور مثال آلمان با ارائه تسهیلات بانکی با نرخ بهره پایین از صادرکنندگان خود حمایت می‌کند.  
 
وی در ادامه افزود: بیش از ۹۰ درصد کمک‌ها برای صادرات از سوی بازرگانی صورت می‌گیرد و وزارت جهاد کشاورزی تاکنون کمکی در راستای صادرات این محصول به شورا نکرده است.  
 
دبیر شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه صادرات زعفران به آفریقا قابل توجه نبوده، تصریح کرد: کشورهای آفریقایی شناخت کافی از محصول زعفران ندارند و بیشتر به صورت نمونه این محصول را به بازار خود معرفی کنند و این نیازمند سرمایه گذاری و تبلیغ است تا‌شناختی از این محصول مهم داشته باشند.  
 
منوچهری با بیان اینکه در حال حاضر طرح بهبود زعفران به دلیل کمبود اعتبار استان خراسان رضوی در خراسان جنوبی اجرائی می‌شود، اضافه کرد: استان خراسان رضوی طرح بهبود کیفیت را با شرکت خوشه زرین ادامه می‌دهد و ما در حال حاضر این طرح را در استان خراسان جنوبی ادامه می‌دهیم.  
 

وی درپایان یادآور شد: آمار قطعی برداشت زعفران در سال جاری در اواخر آبان ماه اعلام خواهد شد و پیش بینی می‌شود ما شاهد افزایش تولید در سال جاری باشیم. 

 باشگاه خبرنگاران،

(شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها