جمعه / ۹ آبان ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۰
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۲۶۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

قیمت خرما در مقابل محصول فلفل بسیار ناچیز است

میرمرادزهی گفت: در حال حاضر محصول فلفل کف قیمت آن در بازار از کیلویی ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار تومان است که گاهی اوقات به ۵۰۰۰ تومان هم می‌رسد، ولی متاسفانه خرما که محصول ارزشمند صادرات غیر نفتی کشور و دارای رتبه دوم در جهان است، متاسفانه باید از سوی دولت ۱۳۰۰ تومان قیمت گذاری شود.

هدایت الله میرمرادزهی، اظهار داشت: در سال‌های اخیر بر میزان تولید خرما در کشور افزوده شده، اما متاسفانه تا به امروز در جهت صادرات، ایجاد سردخانه و همچنین افزایش سطح زیرکشت تاکنون کار مثبتی صورت نگرفته است.  
 
وی در ادامه افزود: متاسفانه بی‌توجهی به صادرات محصولات کشاورزی باعث دلسردی تولیدکنندگان و کاهش افزایش سطح زیرکشت می‌شود که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزیر جهاد کشاورزی هنوز صادرات محقق نشده است.  
 
میرمرادزهی با اشاره به تجدیدنظر دولت در خصوص نرخ تضمینی گندم تصریح کرد: نرخ ۱۱۵۵ تومان برای خرید هر کیلوگرم در سال آینده از سوی دولت همچنان پابرجاست و هنوز تغییری در روند قیمت حاصل نشده است.  
 

وی در پایان یادآور شد: سازمان توسعه تجارت نیز برای صادرات محصولات کشارزی باید به این بخش کمک کند و موانع گمرکی را کاهش داده تا صادرات به نفع تولیدکننده و در ‌‌نهایت به سود کشور تمام شود. 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳) ۱۲:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها