جمعه / ۹ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۶۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تلاش برای افزایش صادرات میوه با همکاری ایران و نیوزیلند

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه چندی پیش جلسه‌ای با سفیر نیوزیلند برای افزایش مراودات تجاری برگزار شد، گفت: کشورمان از ظرفیت بالای تولید محصولات باغی برای صادرات به این کشور برخوردار است.

سید رضا نورانی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در مورد مراودات تجاری و بازرگانی با کشور نیوزیلند، گفت: چندی پیش جلسه‌‌ای با حضور اوشانس سفیر نیوزیلند و اسمیت مدیر بازرگانی این کشور در محل اتحادیه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه سفیر نیوزیلند از افزایش روابط تجاری با ایران ابراز علاقه‌مندی کرد، افزود: همچنین سفیر این کشور معتقد است که با توجه به پتانسیل‌های بالا در کشاورزی ایران و نیوزیلند و اختلاف شش ماهه در فصول می‌توان تراز تجاری را بالا برد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار داشت: سفیر کشور نیوزیلند همچنین آمادگی خود را برای برقراری صادرات در قبال واردات با ایران اعلام کرده است.

نورانی اظهار داشت: در این جلسه به عنوان رئیس کنفدراسیون صادرات ایران علاقه به توسعه روابط تجاری با این کشور را عنوان کردم و از سفیر این کشور خواستم تا در امضای پروتکل تعرفه ترجیحی و قرنطینه‌ای با جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد سازنده ارائه کند.

وی افزود: کشورمان از پتانسیل بالای تولید محصولات باغی همچون کیوی، سیب‌درختی، انگور، انار و میوه‌های فصلی مخصوصا در تابستان که زمستان نیوزیلند است، برخوردار است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ابراز داشت: نیوزیلند شاید یکی از تولیدکننده‌های بزرگ کیوی باشد، اما ایران با توجه به زمان شش ماهه در تولید می‌تواند با همکاری با نیوزیلند برای بازار صادراتی نیوزیلند در تمام سال برنامه‌ریزی کند.

نورانی گفت:  در ایران حدود 120 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داریم که حدود 40 میلیون تن آن میوه، تره‌بار، سبزی و صیفی‌جات است.

وی اظهار داشت: بعد از صحبت‌هایی که در این جلسه برای افزایش مراودات تجاری و بازرگانی بین دو کشور ایران و نیوزیلند برگزار شد، سفیر کشور نیوزیلند هم قول گفت‌وگو با مسئولان کشورش را در رابطه با موضوع جلسه داد.

فارس

(جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳) ۱۱:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها