جمعه / ۹ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۲۶۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مجوز وزارت کشاورزی برای صادرات 800 هزار تن پرتقال

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: نه‌تنها به واردات پرتقال نیازی نداریم بلکه تا 800 هزار تن از این محصول را صادر خواهیم کرد.

ابوالقاسم حسن‌پور  گفت: با توجه به پتانسیل تولید بیش از دو میلیون تنی پرتقال در کشور، علی‌رغم بارش برف سنگین در سال گذشته، خسارت چندانی به تولید این محصول وارد نشده و تا حدود 800 هزار تن از این محصول را می‌توانیم صادر کنیم.

وی افزود: سرما و برف شدید در سال گذشته در غرب استان مازندران، تنها به بخش محدودی از باغات مرکبات پرتقال آسیب زد که می‌توان گفت حدود 50 هزار تن از تولید این محصول کم شده است.

حسن‌پور ادامه داد: تولید پرتقال در کشور سالانه بیش از دو میلیون تن است در حالی که نیاز مصرفی آن در داخل یک میلیون و 200 هزار تن است؛ بنابراین هیچ نگرانی برای صادرات مرکبات به ویژه پرتقال که شایعه کمبود آن وجود دارد، نیست.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با توجه به حجم عظیم تولید انواع مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی، کیوی، لیمو شیرین و ... به یک کیلوگرم واردات هم نیاز نداریم و در سال جاری و سال‌های آینده حتی یک کیلوگرم از این محصولات به کشور وارد نمی‌شود.

 

 

 

 

 

ایسنا

(جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳) ۱۱:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها