جمعه / ۹ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۶۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

کیوی صادر می‌شود/ موانع گمرکی باید برطرف شود

بیابانی گفت: محصول کیوی در حال حاضر صادر می‌شود و برای صادرات سایر مرکبات یا میوه‌های دیگر باید گمرکی هر دو کشور حل شود تا صادرات به راحتی صورت گیرد.

 عنایت الله بیابانی ظهار داشت: مرکبات چون پرتقال، لیمو، لیمو شیرین و سایر محصولات از این نوع در ۷ استان کشور تولید می‌شود و خسارت برف سنگین سال گذشته در غرب مازندران و شرق گلستان به معنای اینکه با کمبود در داخل روبرو می‌شویم نیست، بلکه نیازمند برنامه ریزی برای صادرات است.  
 
وی در ادامه افزود: در بخش چای نیز متاسفانه به دلیل تغییر کاربری اراضی این محصول به باغات غیر مثمر و کاهش میزان تولید چای خشک از ۷۰ به ۳۰ هزار تن نیازمند سرمایه گذاری دوباره برای احیای این باغات و از سرگیری صادرات است.  
 
بیابانی با اشاره به اینکه برای احیای دوباره باغات چای در کشور تمهیداتی از سوی دولت اندیشیده شده، تصریح کرد: برای خرید تضمینی این محصول نیز باید رویکرد تغییر کند تا ما شاهد ورود چای‌های بی‌کیفیت و با رنگ اسانس خارجی به داخل نباشیم تا انگیزه تولید در چایکاران افزایش یابد.  
 

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر قیمت خرید تضمینی چای جوابگوی هزینه‌های تولید و سرمایه گذاری را نمی‌دهد و همچنین با توجه به خشکسالی‌های پیش آمده باید تغییری در خرید این محصول از سال دیگر صورت بگیرد. 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳) ۱۱:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها