پنج شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۶۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

معرفی شرکت های صادرکننده گوشت مرغ به فدراسیون بهداشت دام روسیه

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: شرکت های مجاز صادرکننده گوشت مرغ به فدراسیون بهداشت دام روسیه بزودی معرفی می شوند.

مهدی خلج روز چهارشنبه درباره چگونگی صادرات گوشت مرغ به روسیه افزود: براساس تفاهمی که بین مقامهای ایران و روسیه انجام شده، اقدامات خوبی در ارتباط با تبادل اطلاعات بهداشتی در حوزه دام و دامپزشکی صورت گرفته است.

وی میزان تولید سالانه گوشت مرغ کشور را دو میلیون تن ذکر کرد و اظهارداشت: اکنون شرایط مناسبی برای تولید گوشت مرغ در کشور وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران امکان صادرات گوشت مرغ به ویژه مرغ تازه سرد شده را به کشورهای همسایه دارد.

وی تصریح کرد: شرکت های مجاز صادرکننده گوشت مرغ ایران آمادگی دارند صادرات خود را در چارچوب و دستورالعمل های ویژه بهداشتی به کشورهای همسایه از جمله روسیه انجام دهند.

خلج گفت: طبق مقررات بین المللی ،رعایت مقررات بهداشت دام ، معاهده الزام آور برای حضور در بازارهای جهانی محسوب می شود و براین اساس سازمان دامپزشکی وظیفه تائید گواهی سلامت محصولات سالم دامی را برعهده دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این سازمان برای تولید محصول سالم، بر زنجیره تولید فرآورده های خام دامی از پرورش، استحصال در کشتارگاه های صنعتی و حمل ونقل ، نظارت مستمر دارد و تولید فرآورده های گوشتی ما از شرایط مطلوبی برخوردار است.

وی گفت :اکنون 288 کشتارگاه سنتی مجاز بهداشتی و 66 کشتارگاه صنعتی دام در کشور فعال است و کشتارگاه های صنعتی فعلی به دلیل داشتن تجهیزات مدرن ،آمادگی افزایش صادرات فرآوده های گوشت مرغ به کشورهای همسایه را دارند.

به گفته این مقام مسئول ، اکنون بخش قابل توجهی از مازاد گوشت مرغ تولید داخل به عراق، افغانستان و عربستان صادر می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: تاکنون 18 شرکت فرآوری محصولات شیلاتی نیز به فدراسیون بهداشت دام روسیه معرفی شده اند.

 

 

 

 

 

ایرنا

(پنج شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۲۲
نوری
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ United States
0
0
0

سلام . در رابطه با صادرات به روسیه چگونه باید اقدام کرد ممنون


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها