پنج شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۲۶۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ضرورت تسریع در بیمه دام عشایر/ امنیت و خودکفایی در تولید گوشت قرمز با بیمه دام‌ها

رئیس سازمان امور عشایر بر بیمه کردن ۴۰ درصد دام عشایر تا پایان سال ۹۳ تأکید کرد و گفت: با قرار دادن همه دام‌های عشایر تحت پوشش بیمه، گام بلندی برای امنیت تولید گوشت قرمز و خودکفایی برداشته می‌شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به کم بودن درصد دام بیمه شده عشایر نسبت به کل دام‌های آنان گفت: با وجود پیگیری‌های مستمر در سالهای گذشته، درصد دام بیمه شده عشایر به دلایل گوناگون نسبت به کل دام‌های این جامعه بسیار ناچیز است.

وی جایگاه دام و دامداری را در زندگی و فعالیت عشایر بسیار ویژه و استثنایی خواند و افزود: با عنایت به نوع زندگی و فعالیت جامعه عشایری و جایگاهی که دام و دامداری در زندگی روزمره آنان به ویژه در بعد اقتصادی دارد، تأمین و ایجاد امنیت‌خاطر از جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه در مواقع اضطراری از اولویت‌ها و ضروریات این جامعه مولد و موثر است.

قندالی تحقق این آرامش را صرفاً از طریق ایجاد بیمه فراگیر دام عشایر میسر دانست و بیان داشت: تحقق این هدف در مرحله نخست مستلزم یک عزم ملی توسط تصمیم‌گیران، تصمیم‌سازان و جامعه هدف به ویژه مدیران امور عشایر استان‌ها و نیز ارکان تشکل‌های مردم‌نهاد است.

رئیس سازمان امور عشایر تأکید کرد: در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ارائه یک برنامه مدون، دقیق، موثر و کارا برای تحت پوشش بیمه قرار دادن دام در اختیار عشایر تا پایان سال 93 به میزان حداقل 40 درصد دام این جامعه اقدام شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه در بیمه دام عشایر خاطرنشان کرد: اصلاح رویکرد چرخه بیمه از جمله واگذاری تمامی امور مرتبط شامل کارگزاری و نظارت بر اساس موافقت صندوق توسعه محصولات کشاورزی و سهم حق بیمه برای هر دام در این بخش از ظرفیت های استثنایی است که باید مدنظر قرار گرفته و نهایت بهره‌برداری از آن در موعد مقرر انجام گیرد.

قندالی در پایان با تأکید دوباره بر بیمه دام عشایر اظهار امیدواری کرد، با قرار دادن همه دام‌های عشایر تحت پوشش بیمه، گامی بلند برای امنیت تولید گوشت قرمز و خودکفایی کشور در این محصول اساسی برداشته شود.

فارس

(پنج شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها