چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۵۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اعطای گواهینامه اتحادیه اروپا به مقالات برتر همایش افزایش ماندگاری فرآورده­​های غذایی.

مقالات برتر نخستین «همایش روش­های افزایش ماندگاری فرآورده­​های غذایی» از سوی سازمان­های بزرگ دولتی مورد تقدیر قرار گرفته و به آن­ها گواهینامه ISPIM اتحادیه اروپا اعطا می​­شود.

سیدعلی مرتضوی، رییس همایش مذکور با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به حادثه ­خیز بودن ایران، مقامات مسئول بیش از پیش بر اهمیت تولید، حفظ و ماندگاری موادغذایی، تأکید دارند، به همین سبب نویسندگان مقالات برتر در این حوزه، از سوی سازمان ­هایی همچون غذا و دارو، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی ارتش، مورد حمایت و تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی افزود:علاوه بر این قدردانی، برای اولین بار در ایران به مقالات منتخب این همایش گواهینامه مقاله برتر از مرجع ISPIM اتحادیه اروپا اعطا می­​شود.

وی گفت: تاریخ ارسال مقالات علمی و پژوهشی که تا پایان مهر ماه جاری تعیین گردیده بود به دلیل استقبال پژوهشگران و درخواست رتبه­ های علمی این حوزه تا تاریخ 10 ​ آذر ماه تمدید شد.

مرتضوی ادامه داد: مواد اولیه صنایع ­غذایی، تکنولوژی ­ها و روش­های تولید، بسته­​بندی و نگهداری و در نهایت، پدافند غیرعامل در تولیدات صنایع­ غذایی از جمله سرفصل­ های علمی این همایش را تشکیل می­ دهند.

وی با تأکید بر این که در حال حاضر تقریبا یک میلیارد از جمعیت جهان به دلیل عدم دریافت مواد غذایی دچار سوء ­تغذیه هستند، گفت: با روند فعلی در آینده جمعیت آن­ ها بیشتر خواهد شد.

رییس همایش روش­ های افزایش ماندگاری فرآورده​­های غذایی، در پایان اظهار داشت: هم ­اکنون هر چند به لحاظ تأمین امنیت غذایی و تأمین سیری شکمی افراد جامعه مشکلی نداریم، ولی از نظر تأمین ایمنی غذایی و سیری سلولی با مشکلات و کمبودهایی روبرو هستیم که باید با برنامه­ ریزی صحیح، در رفع آن­ ها بکوشیم.

نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی روش ­های افزایش ماندگاری فرآورده­​های غذایی، در تاریخ 12 و 13 اسفند ماه امسال در تهران برگزار می­​شود. علاقه­​مندان می­​توانند برای ثبت­ نام و ارسال مقالات خود به سایت همایش به نشانی www.TechnoFood.ir مراجعه نمایند.

 

 

 

 

 

 

فارس

(چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها