سه شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۵۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تهران میزبان نخستین کنگره بین المللی تغذیه

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره سراسری تغذیه ایران با حضور متخصصان تغذیه از اروپا و آمریکا در تهران خبر داد.

دکتر مجید حاجی‌فرجی در نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره سراسری تغذیه ایران که قرار است از 9 تا 12 آذر 93 در محل پژوهشگاه نیروی تهران برگزار شود، افزود: هدف از برپایی این کنگره تبادل اطلاعات و دانش تخصصی حوزه‌های مختلف تغذیه و بررسی چالش‌های موجود این حوزه به منظور دستیابی به راهکارهای عملی است.

وی با اشاره به اینکه شعار این کنگره "علوم تغذیه چشم‌اندازهای نوین و نقش‌های" است خاطرنشان کرد: به دلیل نو بودن این موضوع به عنوان محور کنگره امسال انتخاب شده است که هدف آن ارائه اطلاعات روز به منظور تعیین راهکارها در حوزه قضا و تغذیه است.

حاجی فرجی ادامه داد: همچنین با توجه به اهمیت ظرفیت‌سازی در حوزه غذا و تغذیه این موضوع به عنوان یکی از محورهای نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره سراسری تغذیه انتخاب شده است.

به گفته رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور،‌ امنیت غذا و تغذیه از دیگر محورهای کنگره خواهد بود.

حاجی فرجی یادآور شد:‌ تغذیه بالینی و رژیم درمانی و نقش آن در کنترل بیماری‌ها به ویژه سرطان‌ها، چاقی، دیابت، بیماری‌های قلب و عروق، گوارش، کلیوی به عنوان محور دیگر این کنگره انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت انستیتو تغذیه سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد، سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و سایر سازمان‌های مربوطه تشکیل شده است افزود: هدف این دبیرخانه بررسی و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه غذا و تغذیه و ارائه برنامه‌ها، استراتژیک‌ها و راهکارهایی متناسب با برنامه پنج‌ساله توسعه است.

حاجی‌فرجی تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع امنیت غذا و تغذیه در همین راستا امین غذا و نان و تکنولوژی از جمله موراد سیاست‌گذاری‌های تغذیه و غذا به شمار می‌رود. که در برخی از سمپوزیم‌های این کنگره پیرامون آنها بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی "ژنومیکس تغذیه" از دیگر مباحث مطرح شده در کنگره عنوان کرد و افزود:‌ در این کنگره که امسال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انجمن تغذیه ایران برگزار می‌شود خانم میدانی رئیس انجمن تغذیه آمریکا به عنوان سخنران کلیدی به سخنرانی می‌پردازد.

به گفته حاجی فرجی، در کنگره امسال متخصصان تغذیه‌ای از ایرلند جنوبی، کانادا، هلند، اوکراین، آمریکا، انگلستان، لبنان، استرالیا و... حضور خواهند داشت.

 

 

 

 

مهر

(سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳) ۱۳:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها