سه شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۲۵۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

دولت توزیع شیر رایگان به دانش آموزان را اجرایی کند/شیوع سرطان در نوجوانان

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از دولت خواست تا مبلغ تعیین داده شده برای توزیع شیر رایگان به دانش آموزان را تخصیص دهد و این طرح را به اجرا درآورد.

احمد دنیامالی در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی تهران با اشاره به اینکه متأسفانه سرطان به ویژه در سنین نوجوانی در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها بیداد می‌کند، اظهار داشت: طی تدابیری که مسئولان آموزش و پرورش و مسئولان کشوری داشتند توزیع شیر رایگان در مدارس مصوب شد و در سال جاری نیز 300 میلیارد تومان پول برای آن اختصاص داده شد.
وی افزود: خواهش بنده از معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری این است که با توجه به اینکه وارونگی هوا آغاز شده است و علاوه بر مشکلات آلودگی هوا ریزگردها نیز در بسیاری از شهرها مشاهده می‌شود مبلغ تعیین شده را برای این امر تخصیص دهند تا حداقل در شهرهایی مانند تهران و اهواز کودکان از ابتلا به امراضی مانند سرطان مصون باشند.
ولی الله شجاع پوریان عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز به فاجعه انسانی اسیدپاشی در اصفهان اشاره کرد و گفت: این اقدام غیرانسانی در اصفهان که پایتخت فرهنگی کشور است رخ داد و خوب است که ما نیز به عنوان یک کلان شهر به این موضوع ورود داشته باشیم و اقدام صورت گرفته را محکوم کنیم. خوشبختانه در سنوات اخیر در شهر تهران در خصوص امنیت، کارهای خوبی صورت گرفته است اما شیوه طراحی شهری و محیط زیستی شهر باید به گونه‌ای باشد که از اختفا و تجمع اراذل و اوباش جلوگیری کند.
اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز به بند اول دستور جلسه امروز اشاره کرد و گفت: به عقیده بنده نباید تذکرات جز دستور جلسه قرار داده شود. این در حالی است که در حال حاضر که قالیباف و معاونان وی در جلسه امروز حضور دارند باید کارهای جاری در شهر را انجام می‌دادند اما نه براساس درخواست خودشان و نه بر اساس درخواست تذکر دهندگان در جلسه امروز حاضر شدند.
وی افزود: بنده نیز پیش از این نسبت به این موضوع تذکر داده بودم که ارائه گزارش نیست، سوال نیست تا در دستور جلسه طرح شود علاوه بر این هر حرکتی که به صورتی منفی یا مثبت در شورای شهر تهران انجام شود در کشور اثر گذار است، بنابراین نباید خلاف آیین نامه عمل کنیم.

مهدی چمران در پاسخ به دوستی گفت: حضور شهردار تهران و معاونان وی در جلسه امروز هم درخواست تذکر دهنده و هم درخواست خودشان بوده است. حتی بنده حضور آنها را برای جلسه روز یک شنبه پیش بینی کرده بودم اما تأکید کردند که در جلسه علنی روز سه شنبه حاضر شوند.

 

 

 

 

 

تسنیم

(سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳) ۱۳:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها