سه شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۵۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

برنامه سازمان جهانی غذا در ایران در مواقع بحران‌/جیره‌بندی غذایی دنیا نصف شد

نماینده ایرانی سازمان جهانی غذا با اشاره به برنامه تحقیقاتی برای امنیت غذای ایران در مواقع بحران گفت: جیره غذایی کمک‌های سازمان جهانی غذا به کشورهای نیازمند در ماه اخیر به نصف کاهش یافت.

نگار گرامی در نشست خبری به مناسبت روز ملل متحد که در دفتر سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد درباره وضعیت غذا و گرسنگی در ایران و جهان اظهار داشت: برنامه‌های سازمان جهانی غذا در ایران بیش‌تر مربوط به پناهندگان که بیشتر افاغنه و عراقی‌ها هستند، معطوف شده است.
وی درباره وضعیت غذایی در دیگر کشورها عنوان کرد: بر این اساس ما در ایران بحران غذا نداریم ولی در کشورهای دیگر دنیا 805 میلیون نفر از گرسنگی رنج می‌برند که بیش‌تر  مربوط به جنوب آسیا و آفریقاست. البته از این 805 میلیون نفر 400 میلیون در کشورهای توسعه یافته به سر می‌برند.
گرامی ادامه داد: سازمان جهانی غذا در سال به 90 میلیون نفر کمک غذایی می‌کند که در ایران نیز بیشتر به پناهندگان عراقی و افاغنه کمک می‌کنند. این سازمان در شروع بدو شکل‌گیری خود در دنیا در زلزله بوئین‌زهرا به ایران کمک کرد ولی در مجموع امنیت غذایی در ایران حاد نیست.
وی با اشاره به تحقیق و برنامه‌ای توسط این سازمان در ایران برای ارزشیابی امنیت غذایی ایرانیان در سطوح استان‌ها و شهرستان‌ها در مواقع بحران گفت: ما این برنامه تحقیقاتی را در ایران شروع کرده‌ایم تا بتوانیم در مواقع بحران در زمینه امنیت غذایی اقدامات لازم را انجام دهیم.
نماینده ایرانی سازمان جهانی غذا در تشریح مشکلات غذایی در کشورهایی مانند سوریه نیز گفت: سازمان جهانی غذا برای 6 میلیون سوری که 4 میلیون در داخل سوریه و 2 میلیون نفر در خارج آن سکنی دارند فعالیت می‌کند که هفته‌ای 37 میلیون دلار برای تأمین غذای آنان نیاز است.
گرامی تصریح کرد: مسلماً تأمین این پول کار بسیار مشکلی است چون فقط بحران غذایی سوریه را در پیش نداریم بلکه در عراق، سودان جنوبی و همچنین ابولا در آفریقا را داریم که مسلماً کشورهای پیشرفته تأمین کننده این منابع مالی نیز خودشان مشکلاتی دارند. بنابراین در ماه اخیر جیره غذایی را به نصف رساندیم تا بتوانیم همه امورات در این حوزه را رفع و رجوع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک ایرانی که در سازمان ملل متحد فعالیت می‌کنم به ایرانی بودن خود می‌بالم و باید این مسئله را بدانیم که فعالیت‌های 18 آژانس سازمان ملل در ایران که در امور تخصصی نیز است بیشتر مقوله مکمل دارد تا جایگزین. بنابراین در راستای فعالیت دولت‌ها کمک می‌کنیم و بسیار نیز خرسندیم که ایران یکی از کشورهایی بود که در سال 1945 جزو مؤسسان سازمان ملل متحد در جهان به حساب می‌آید.

تسنیم

(سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها