سه شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۲۵۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
دکتر عبدالرحمان رستمیان،نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی

2 میلیون نفر در معرض شکستگی و پوکی استخوان

دکتر عبدالرحمان رستمیان، نایب رئیس انجمن رواتولوژی ایران گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، 2 میلیون نفر در ایران در معرض شکستگی و پوکی استخوان قرار دارند.

دکتر عبدالرحمان رستمیان که خود فوق‌تخصص روماتولوژی است، امروز در دامغان افزود: 2 میلیون نفر در ایران در معرض شکستگی و پوکی استخوان قرار دارند که باید برای این موضوع فکری شود.

 

وی تصریح کرد: ابتدا باید افراد را آموزش دهیم تا از ابتلا به این بیماری پیشگیری شود؛ چراکه پیشگیری همواره بر درمان مقدم است.

 

نایب رئیس انجمن روماتولوژی ایران اضافه کرد: در صورت ابتلا به بیماری پوکی استخوان، باید توصیه‌های لازم را مد نظر قرار دهیم تا از عوارض این بیماری کاسته شود.

 پوکی استخوان

رستمیان گفت: مردم کشورمان باید به چند نکته توجه داشته باشند از جمله، مصرف لبنیات، فعالیت بدنی روزانه حداقل نیم ساعت، عدم استفاده از سیگار و الکل را در دستور کار قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: مصرف سیگار در این بیماری به شدت تأثیرگذار است و باید جلوی مصرف دخانیات در جامعه بیش از پیش گرفته شود.

 

پوکی استخوان یا استئوپروز طبق تعریف انجمن ملی بهداشت (هیئت ایجاد اتفاق نظر برای پیشگیری از استئوپروز)، یک اختلال اسکلتی است که بیشتر در دوران کهن‌سالی بروز می‌کند و ویژگی بارز آن، کاهش استحکام استخوان بوده و فرد را در معرض خطر شکستگی قرار می‌دهد.

 

بر خلاف بسیاری از بیماری‌های مزمن دیگر که علایم و نشانه‌های متعددی دارند، استئوپروز یک بیماری خاموش و بدون علامت است تا زمانی که یک شکستگی ایجاد شود.

 استخوان

شکستگی‌های ناشی از استئوپروز، شکستگی‌هایی هستند که به طور معمول در آن موقعیت‌ها در افراد سالم شکستگی استخوان رخ نمی‌دهد و این شکستگی‌ها به عنوان شکستگی ناشی از شکنندگی در نظر گرفته می‌شوند.

 

 

خبرگزاری فارس

(سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها