یکشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۲۴۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

صبحانه دانش‌آموزان کامل و متنوع باشد

یک کارشناس تغذیه گفت: دانش آموزان برای یادگیری بهتر و تمرکز بیشتر در سر کلاس، باید صبحانه‌ای کامل و متنوع میل کنند.

دکتر عبدی اظهار کرد: والدین باید توجه داشته باشند که صبحانه متنوعی برای فرزندان خود تهیه کنند و از یکنواختی در موادغذایی وعده صبحانه بپرهیزند. یکنواخت بودن مواد غذایی در وعده صبحانه سبب می‌شود که کودکان از خوردن آن امتناع کنند و به مرور وعده صبحانه را حذف کنند.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: کودکانی که به مدرسه می‌روند باید صبحانه‌ای کامل صرف کنند تا همه مواد مورد نیاز برای رشد و یادگیری مناسب را دریافت کنند چرا که بی‌توجهی به تغذیه مناسب در فرزندان در رشد و یادگیری اختلال ایجاد می‌کند.

وی در خصوص تنوع غذایی در صبحانه یادآور شد: بیشتر کودکان رغبتی برای خوردن صبحانه ندارند که این امر به علل مختلف به خصوص یکنواختی وعده صبحانه است به طوری که بسیاری از خانواده‌ها مدت‌ها تنها برخی از مواد غذایی را برای صبحانه در نظر می‌گیرند که این موضوع اشتهای لازم برای صبحانه را از میان می‌برد.

عبدی متذکر شد، تنوع غذایی و خارج شدن از یکنواختی کودکان را به خوردن صبحانه تشویق می‌کند که اگر این تنوع غذایی را ایجاد نکنیم کودکان به سمت مصرف مواد خوراکی با ارزش کم غذایی می‌روند.

وی درباره فواید صبحانه خاطرنشان کرد: خوردن یک وعده صبحانه کامل به دلیل تامین نیازهای غذایی اهمیت بسزایی دارد چرا که باعث کنترل وزن و پایین آمدن سطح کلسترول خون و از بین رفتن بیماری‌های گوارشی می شود.

این کارشناس تغذیه گفت: مصرف صبحانه باعث افزایش قدرت تمرکز، توجه و تامین انرژی روزانه می‌شود و توانایی ذهنی و کارکرد فردی را بالا می‌برد، به همین دلیل باید از تنوع غذایی لازم در وعده صبحانه استفاده شود تا کودکان همه مواد مورد نیاز را مصرف کنند.

وی بیان کرد: برای ایجاد تنوع غذایی باید از شیر، فرنی، شیربرنج، عدسی، حلیم، انواع لبنیات و نان‌ها استفاده کرد تا کودکان با چنین تنوع غذایی به خوردن صبحانه تمایل داشته باشند.

عبدی خاطرنشان کرد: فرزندان بیش از اینکه از گفتار ما عمل کنند رفتار ما را مبنا قرار می‌دهند، از این رو باید در کنار فرزندان صبحانه را صرف کنیم تا آنها نیز به این کار تشویق شوند.

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها