شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۳ / ۱۸:۳۲
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۲۴۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

167 هزار تن خرما در استان بوشهر تولید شد

سرپرست بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال 167هزار تن خرما از 33 هزار و 900 هکتار از نخیلات بارور این استان تولید و برداشت شد.

 'خسرو عمرانی ' روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: عمده خرمای تولیدی در استان بوشهر از نوع کبکاب، زاهدی، خاصویی، شهابی، شکر، خنیزی و دیگر ارقام بوده و عمده تولید محصول استان مربوط به شهرستانهای دشتستان، تنگستان، دشتی و جم است.

وی گفت: بازار مصرف خرمای استان بوشهر سایر استانهای کشور، کشورهای آسیای میانه، روسیه، اوکراین، کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی است.

عمرانی با بیان اینکه استان بوشهر رتبه دوم تولید خرما و رتبه سوم سطح زیر کشت نخیلات را در کشور را دارد افزود: در نیمه نخست امسال دو هزار و 20 تن صادرات خرما به ارزش دو میلیون و 266 هزار و 500 دلار انجام شده است.


عمرانی در بخش دیگری از سخنان خود در باره کشت محصول گوجه فرنگی گفت: کشت محصول گوجه فرنگی در 14 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر آغاز شده است.

وی افزود: در این ارتباط امسال 450 میلیون نشای گوجه فرنگی و سایر سبزیجات در گلخانه های استان بوشهر تولید شده است.

عمرانی گفت: پیش بینی می شود 600 هزار تن محصول گوجه فرنگی از این مزارع در استان بوشهر تولید شود.

سرپرست بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: شهرستانهای دیر، دشتی، کنگان، دشتستان و جم مهمترین شهرستانهای تولید کننده از نظر سطح زیر کشت و حجم تولید هستند که به لحاظ شرایط آب و هوایی شهرستان جم اولین شهرستانی است که محصول گوجه فرنگی آن آماده عرضه به بازار می شود.

وی افزود: برداشت این محصول در استان بوشهر از اوایل آذر آغاز و تا اواخر اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

 

 

 

 

ایرنا

ش
(شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳) ۱۸:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها