شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۳ / ۱۸:۲۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۲۴۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کردستان ظرفیت تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک را دارد

رییس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: استان کردستان ظرفیت های خوبی برای تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک دارد.

مجید جوانمرد روز شنبه در نشست هم اندیشی توسعه کشاورزی پایدار در سنندج افزود: کردستان از ظرفیت کشاورزی مطلوبی برخوردار است اما توانمندی های این بخش به خوبی شناسایی نشده است.

وی شناسایی ظرفیت های بخش کشاوری استان کردستان را ضروری دانست و یادآور شد: 90 درصد توت فرنگی تولیدی ایران به استان کردستان اختصاص دارد و این استان قطب تولید این محصول در کشور محسوب می شود.

رییس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران اظهار کرد: کشت بافت گیاهان دارویی، تنوع فیتو شیمیایی (مطالعه ترکیبات شیمیایی گیاهان) و ژنتیکی، زراعت و اهلی سازی از محورهای پژوهشی گروه مهندسی زراعی در حوزه تحقیقات کشاورزی است.

جوانمرد همچنین گفت: ژنتیک و اصلاح دام و پژوهش های تغذیه ای برای بهبود رشد از محورهای پژوهشی گروه دام طیور آبزیان به شمار می رود.

وی با اشاره به این که سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران سال 59 تاسیس شده و اقدامات عمده این مرکز مربوط به کشاورزی کاربردی است، نقش توسعه فناوری در تحقیقات کاربردی را مهم ارزیابی کرد و افزود: ورود به حوزه توسعه فناوری در زمینه تحقیق محصولات کشاورزی ضروری است.

رییس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: مرکز بین المللی حلال ایران، مرکز طراحی ساخت آزمون و ارزیابی ماشین های کشاورزی، مرکز فنی کشاورزی و مرکز تولید حشرات مفید از مراکز جدید سازمان پژوهش علمی کشور است.

جوانمرد، برگزاری همایش های ملی و بین المللی در کردستان را ضروری دانست و گفت: این همایش ها می تواند راهکارهای منطقی و مناسبی برای افزایش تولید محصولات کشاورزی ارایه دهد.

ایلنا

(شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳) ۱۸:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها