شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۲۴۴۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

یک سوم برگ سبز چای امسال برداشت نشد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل افزایش دمای هوا در تابستان و تشدید خشکسالی ها، امسال یک سوم برگ سبز تولیدی چای شمال کشور برداشت نشد.

ابوذر ندیمی، افزود: امسال میزان تولید و خرید تضمینی برگ سبز چای مناسب بوده اما در فصل برداشت خشکسالی مانع برداشت محصول از چین های دوم، سوم و چهارم شد.

وی با بیان آنکه امسال مطالبات چایکاران نیز به موقع پرداخت شد، اظهار داشت: با اقدامات خوبی که از سوی دولت صورت گرفته، امسال دولت بدهی به چایکاران ندارد هرچند بخشی از اعتبارات خرید تضمینی برگ سبز چای هنوز باقیمانده است.

ندیمی گفت: اما به دلیل کاهش برداشت محصول، بخشی از اعتبارات خرید تضمینی برگ سبز چای نزد دولت باقی مانده که انتظار می رود این پول به طور صحیح برای رفع مشکلات صنعت چای کشور مصرف شود.

وی تصریح کرد: با وجودی که امسال 60 میلیارد تومان اعتبار برای بهزراعی باغات چای تصویب شد اما تاکنون چیزی از آن مبلغ تامین و پرداخت نشده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ادامه داد: اگر بخشی از اعتبارات مربوط به بهزراعی باغات چای از محل باقیمانده خرید تضمینی و بخش دیگر از محل حوادث غیرمترقبه تامین شود، به طور حتم با عملیات بهزراعی باغات چای بخشی از مشکلات صنعت چای کشور رفع خواهد شد.

ایرنا

(شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها