جمعه / ۲ آبان ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۴۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی

خودکفایی در تولید عصاره مالت در کشور

عضو انجمن صنایع ماءالشعیر و مالت از خودکفایی در تولید عصاره مالت در کشور خبرداد و گفت: ایران توانست در کنار دانمارک و آلمان، به دانش فنی تولید عصاره مالت شفاف در دنیا دست یابد.

مسعود نجفی اصل در جمع خبرنگاران از خودکفایی در تولید عصاره مالت در کشور خبرداد و گفت: سالانه 12 هزار تن عصاره مالت به کشور وارد می شود که ارزشی برابر 24 میلیون یورو دارد، این درحالی است که با خودکفایی کشور در تولید عصاره مالت، از خروج این میزان ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

عضو انجمن صنایع ماءالشعیر و مالت افزود: با سرمایه گذاری صورت گرفته و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات، هم اکنون تولید عصاره شفاف مالت در کشور بومی شده و ایران به جمع سه کشور تولیدکننده دنیا در زمینه تولید عصاره مالت پیوسته است.

وی تصریح کرد: تا پیش از این در دنیا سه شرکت در دو کشور دانمارک و آلمان، عصاره مالت شفاف تولید می کردند که از این پس، ایران نیز به جمع تولیدکنندگان عصاره مالت شفاف در دنیا پیوسته است.

به گفته نجفی اصل، ایران توانسته به دانش فنی تولید عصاره مالت شفاف دست یابد، و این در حالی است که شرکت تهران گوار به عنوان اولین شرکت در منطقه و چهارمین شرکت در دنیا توانسته به جمع تولیدکنندگان عصاره مالت شفاف بپیوندد.

وی اظهار داشت: امکان صادرات عصاره مالت شفاف اکنون به دنیا فراهم شده است و با برخی از کشورها نیز در این رابطه وارد مذاکره شده ایم.

نجفی اصل افزود: سرمایه گذاری در استحصال عصاره از دانه مالت، سرمایه گذاری سنگینی است و البته ایران در صادرات عصاره غیرشفاف مالت به اروپا نیز می تواند پیشگام شود.

وی اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای تولید عصاره شفاف مالت، 150 میلیارد تومان است؛ این در حالی است که تهران گوار ظرفیت اسمی تولید 20 هزار تن عصاره مالت را دارد.

نجفی اصل، از رقابتی بودن قیمت و کیفیت عصاره مالت شفاف تولیدی خبرداد و گفت: اگرچه واردات عصاره مالت هم اکنون با کم اظهاری واردکنندگان صورت می گیرد، اما تولید داخلی که از این پس روانه بازار خواهد شد، به لحاظ کیفیت قابل رقابت و به لحاظ قیمت، ارزانتر از محصول وارداتی است.

مهر

(جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳) ۱۲:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها