پنج شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۳۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
رئیس کنفرانس صمغ‌های بومی و کاربرد آن در صنعت غذا:

نیاز به افزایش تحقیقات در زمینه صمغ‌ها محسوس است

رئیس کنفرانس صمغ‌های بومی و کاربرد آن در صنعت غذا گفت: مطالعات انجام شده در زمینه صمغ‌های مختلف از قبیل بررسی ترکیب، رفتاررئولوژیکی و ساختار آنها به تنهایی کافی نیست بلکه در راستای تجاری کردن آنها به موضوعات دیگری از جمله موارد مورد نظر دستگاه‌های نظارتی نیز باید توجه شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم وصنایع غذایی پروفسور "گلاین اوون فیلیپس" در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی صمغ‌های بومی و کاربرد آن در صنعت غذا که صبح امروز در هتل پردیسان مشهد برگزار شد اظهار کرد: باید از موانع و مشکلاتی که توسط قانون‌گذاران منفی‌نگر وضع می‌شود آگاه بود.
وی تصریح کرد: در میان ادعاهای فراوانی که در مورد ویژگی‌های سلامت‌بخشی محصولات طبیعی به آژانس اروپایی استانداردهای غذایی ارائه شده است تنها شمار اندکی مورد تایید قرار گرفته‌اند و کنار آمدن با این مقررات سخت‌گیرانه مشکل و هزینه‌بر بوده و هیجان انجام پژوهش‌های کاربردی را از بین می‌برد.
رئیس کنفرانس صمغ‌های بومی و کاربرد آن در صنعت غذا ادامه داد: باید با این قوانین دست و پنجه نرم کرد و در مورد ویژگی‌های سلامت‌بخش ترکیبات غذایی و سوددهی اقتصادی آنها به افراد آموزش‌های لازم را ارائه  داد.
فیلیپس  با بیان اینکه  برنامه‌های راهبردی عصر حاضر نیاز به بازنگری و رشد دارند خاطر نشان کرد: روش‌های موشکافانه‌تر باید مورد استفاده قرار بگیرد و پیوند دستاوردهای تحقیقاتی با تحقیقات بالینی تنها راهی است که استفاده از هیدروکلوئیدها را در حد کمال میسر می‌کند.
رئیس کنفرانس صمغ‌های بومی و کاربرد آن در صنعت غذا استقبال از این کنفرانس را قابل توجه ارزیابی کرد و یادآور شد : با در نظر گرفتن درک غلط غربی‌ها در مورد ایران این استقبال سبب خرسندی بسیار است.
فیلیپس ادامه داد : استقبال از این رویداد علمی نشان دهنده غنای صمغ‌های بومی و سلامت ‌خش ایرانی است به طوری که می‌توان گفت بدون شک این کشور گنجینه ای از هیدروکلوئیدهای طبیعی است.

(پنج شنبه ۱ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها