چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۲۳۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

هشدار تعزیرات حکومتی مازندران به قاچاقچیان چوب و خاویار

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران به قاچاقچیان چوب و خاویار هشدار داد و تاکید کرد که با این افراد برخورد قاطعانه و بدون اغماضی خواهد شد.

مهدی عباسی با بیان این مطلب، گفت: خسارت پدیده قاچاق چوب به طبیعت و منابع طبیعی غیرقابل جبران است و می‌طلبد همگان به این مهم توجه داشته باشند؛ زیرا جنگل‌های این استان به عنوان یکی از مواهب خدادادی محسوب شده و باید با تمامی توان نسبت به حفاظت و مراقبت از این انفال الهی اقدام کرد.

وی افزود: جنگل‌های پهن برگ خزری یکی از بهترین و با ارزش ترین جنگل‌های ایران است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران همچنین با اشاره به اینکه قاچاق چوب حیات جنگل‌های استان را تهدید می‌کند، اظهار کرد: جنگل‌های شمال کشور از مهمترین سرمایه‌های طبیعی ایران است. این جنگل‌ها سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود و باید برای حفاظت از آن‌ها تلاش بیشتری شود.

این مقام ارشد تعزیرات حکومتی مازندران تصریح کرد: وجود جنگل‌ها در این استان علاوه بر سرسبزی، از سیلاب‌های مخرب جلوگیری می کنند و این جنگل‌ها موجب حفظ تعادل آب و هوایی و افزایش جاذبه‌های گردشگری می‌شود و بدون شک حیات طبیعی بسیاری از موجودات با خطرات احتمالی ناشی از تخریب جنگل تهدید خواهد شد.

عباسی گفت: وظیفه همگان است که حافظ منابع طبیعی و جنگل‌ها باشند و تعزیرات حکومتی نیز در حدود و صلاحیت محوله ضمن اعلام آمادگی کامل و بر اساس قوانین جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز با متخلفان، سودجویان و فرصت‌طلبان در این بخش به شدت و قاطعانه برخورد می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران درباره عملکرد اداره متبوعش گفت: در شش ماهه ابتدایی سال 27 فقره پرونده قاچاق چوب و 2 فقره قاچاق خاویار به شعب تعزیرات حکومتی ارسال که با تسریع در رسیدگی تمامی آن‌ها مختومه و متخلفان علاوه بر ضبط کالا به مبلغ 620 میلیون 990 هزار و 700 ریال جزای نقدی محکوم شدند.

ایسنا

(چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳) ۱۳:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها