چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۲۳۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

توسعه مراکز تولید مرغ سبز به دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک(مرغ سبز) در استان از شهرستان مهاباد آغاز شد، گفت: با ادامه‌ی روند موفقیت‌آمیز و فراهم شدن زمینه‌ی اجرای آن در دیگر شهرستان‌ها، تولید این مرغ در دیگر نقاط آذربایجان‌غربی هم آغاز می‌شود.

«کامیار داهیم»، با اشاره به اینکه جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام و طیور، از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های دامپزشکی استان نصب پلمب‌های امنیتی بر روی لاشه‌ی دام است تا از کشتار غیرمجاز جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود: پلمب‌های امنیتی بسیار دقیق و غیر قابل بازسازی است، طوری‌که به‌صورت متفاوت بر روی لاشه‌ها نصب می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شکل و نوع پلمب‌های امنیتی بسته به نوع دام متفاوت است، خاطرنشان کرد: پلمب‌های امنیتی دارای اشکال و ابعاد گوناگون بوده تا از بروز برخی تخلفات شیوع کشتار و دام جلوگیری به عمل آید.

وی اظهار کرد: این پلمب‌ها دارای رنگ‌ها و گونه‌های متفاوت بوده که با همکاری سازمان تعاون روستایی، سازمان صنعت و معدن و دامپزشکی بر روی لاشه‌ی دام‌ها نصب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ذبح حلال دام، از مواردیست که تحت نظر کارشناسان دامپزشکی بررسی می‌شود تا از تخلف شرعی جلوگیری شود.

داهیم هم‌چنین با اشاره به پرورش مرغ گوشتی سبز یا بدون آنتی‌بیوتیک در آذربایجان‌غربی، افزود: پرورش مرغ گوشتی سبز یا بدون آنتی‌بیوتیک یکی از برنامه‌های مهم دامپزشکی استان در راستای تأمین سلامت مردم است.

وی در ادامه با بیان اینکه پرورش مرغ سبز یا بدون آنتی‌بیوتیک، ویژگی‌های مهمی دارد، خاطر نشان کرد: تولید این مرغ به طور طبیعی زیر 40 روزه بوده و از هیچ دانه‌ی حاوی آنتی‌بیوتیک در پرورش آن استفاده نشده است.

ایسنا

(چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳) ۱۳:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها