چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۳۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
یک صادرکننده ممتاز مطرح کرد:

تحریم‌های داخلی آزاردهنده‌تر از تحریم‌های خارجی است / صادرات به نگاه علمی و مهندسی دولت نیازمند است

یک صادرکننده ممتاز سال 93 با انتقاد از اینکه تحریم‌های داخلی شرایط سختی برای تولیدکنندگان رقم زده است، گفت: نگاه سلیقه‌ای برخی مسئولان و رفتار مغرضانه با برخی برندها و تولیدکنندگان شرایط به مراتب بدتری را برای تولید ایجاد کرده چراکه همیشه تحریم داخلی آزاردهنده‌تر از تحریم‌های خارجی است.

«مرتضی سلطانی» رییس هیات مدیره شرکت زرماکارون در گفت‌وگو با سایت رسمی سازمان توسعه تجارت، با اشاره به اینکه یک برند متعلق به یک ملت است و محدود به یک فرد یا یک بنگاه نیست افزود: اشتغال پایدار، کاهش تورم، بهبود وضعیت معیشت و رونق اقتصادی در گرو حمایت از تولیدکنندگان و صاحبان برند است و دولت باید از تمام ابزارها در این راستا استفاده کند.

وی با بیان اینکه صادرات عزت یک ملت است گفت: با نگاه علمی و مهندسی دولت  به صادرات، شرکت‌های ایرانی می‌توانند در بازارهای جهانی افتخارآفرین باشند و در اشتغال پایدار و تحول و رونق اقتصادی دولت را یاری کنند.

سلطانی ادامه داد: ما در شرایط بسته مشغول به فعالیت هستیم و از دولت و سازمان‌های ذیربط انتظار داریم که در این شرایط به مشکلات ما رسیدگی و در جهت رفع آنها اقدام کنند.

این صادرکننده ممتاز ملی با تاکید بر تشکیل کارگروه‌هایی برای حل مشکلات صادرات افزود: دولت باید بین شرکت‌هایی که در سخت‌ترین شرایط به فعالیت تولیدی خود ادامه دادند و در راه ایجاد اشتغال و رفع رکود قدم برداشتند و سایرین تفاوت قائل باشد چراکه این به نفع سرزمین و وطن و همه خانواده‌های ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه کشور از مهمترین عوامل کاهنده تولید است، گفت: اگر در این شرایط یک واحد تولیدی بتواند ظرفیت تولیدی خود را افزایش دهد به بزرگترین موفقت نائل شده است.

سلطانی در ادامه افزود: از سال 84 که محصولات زرماکارون به صورت آزمایشی وارد بازار شد ظرفیت تولید این شرکت روزانه 150 تن بود که طی 8 سال این ظرفیت به 1500 تن در روز رسیده است و این انفجاری در ظرفیت تولید و یک موفقیت بزرگ به شمار می‌آید.

وی رمز موفقیت شرکت  متبوعش را نگاه جدی به آینده و بازارهای بین‌المللی دانست و گفت: ما توانستیم با کار گروهی و آشنایی با ادبیات بین‌المللی 7 سال به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شویم. این موفقیت قبل از هرچیز یک برنامه‌ریزی و پایه‌ریزی اصولی را می‌طلبد. با کار پژوهشی، نگاه بلندمدت و کار کیفی این موفقیت مسجل شد.

سلطانی در ادامه به اهمیت دانش و پژوهش اشاره کرد و گفت: اهمیت دانش و پژوهش نقش بسیار موثری در موفقیت شرکت زرماکارون داشته است به طوری که برای اولین بار در صنعت ماکارونی توانستیم واحد R&D (تحقیق و توسعه) را راه‌اندازی کنیم و با نگاهی علمی  و مهندسی به صادرات در این مسیر به پیش برویم.

وی ایتالیا و ترکیه را رقبای مهم در صنعت ماکارونی خواند و افزود: مدت‌هاست که از ترکیه پیش افتاده‌ایم و شانه به شانه چند برند معروف ایتالیا در حال حرکت هستیم.

این صادرکننده ممتاز ملی عمده‌ترین بازراهای صادراتی این شرکت را کشورهای حوزه خلیج فارس، آفریقا، اروپا و آمریکا دانست و گفت: تحریم‌های خارجی علیه کشور باعث شد که تعرفه‌های بالایی برای ورود محصولات ایرانی در بازارهای جهانی وضع شود که شرایط رقابتی را سخت‌تر کرد به همین جهت فعالیت در قاره اروپا و آمریکا سخت شده است.

سلطانی با تشکر از اقدامات سازمان توسعه تجارت در تشویق و حمایت از صادرکنندگان گفت: تشکیل جلسلتی برای حل موانع صادراتی و رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان از عملکردهای مطلوب سازمان توسعه تجارت است چراکه مسئولان این سازمان حسن و عیب‌ها را می‌شناسند و دلسوز صادرکنندگان هستند.
(چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها