چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۳۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

مصرف سموم در ایران پائین‌تر از دیگر کشورهاست

رئیس اتحادیه باغداران با بیان اینکه ما در بحث استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در تولید محصولات باغی و جالیزی به دلیل شرایط آب و هوایی کشور نه تنها از کشورهای خارجی بالاتر نیستیم بلکه در رده‌های پائین‌تر از آن‌ها نیز قرار داریم، گفت: در زمینه تولیدات گلخانه‌ای باید تمهیداتی اندیشیده شود تا آنها را آلوده نکنیم.

مجتبی شادلو  با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر آلودگی گوجه فرنگی به سموم و کودهای شیمیایی اظهار داشت: ما در بحث استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در تولید محصولات باغی و جالیزی به دلیل شرایط آب و هوایی کشور نه تنها از کشورهای خارجی بالاتر نیستیم بلکه در رده‌های پائین‌تر از آن‌ها نیز قرار داریم.

وی، وجود آفتاب گرم در کشورمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: آفتاب سبب می‌شود سم و کود در محصولات تولید سرباز ماندگاری نداشته باشد و طی یک چرخه تبخیر و پایش شود نمی خواهم بگویم ما مصرف این مواد را نداریم اما اصول کار رعایت می‌شود.

شادلو با اشاره به اینکه تولیدکنندگان به دلیل مباحث اقتصادی سعی می‌کنند کانون بیماری‌ها را برطرف و آفات و بیماری‌ها را در زمان لارو و تخم مهار کنند،اضافه کرد: از سوی دیگر قیمت سموم تاثیرگذار بر روی کانون و تخم آفات بسیار گران است و برخی از این سموم قیمتی حدود 250 هزار تومان در لیتر دارند .

وی افزود: هم اکنون زمان کود و سم دولتی به پایان رسیده است و تولیدکنندگان بر حسب تجربه و دیگر عوامل موثر دست به انتخاب می‌زنند و موارد موثرتر را برای دفع آفات برمی‌گزینند.

شادلو با بیان اینکه باید در تولیدات گلخانه‌ای مقداری دقت داشته باشیم، افزود: باید سعی کنیم در این زمینه یک دستورالعمل کاربردی و بسیار مطلوب داشته باشیم ، بنده در بحث تولیدات گلخانه‌ای این قضیه را متفاوت می‌دانم هر چند تولید محصولات سرباز و طبیعی در کشور بسیار بیشتر است اما در زمینه تولیدات گلخانه‌ای نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود تا آنها را آلوده نکنیم

 

 

 

 

 

مهر

(چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها