چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۳۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
نماینده ولی فقیه درجهاد کشاورزی:

اجرای برندحلال دردست پیگیری است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: اجرای برند حلال در کشور در حال پیگیری است.

آیت الله 'حسن عالمی' عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: درصدد هستیم برند حلال به شکل قانونی از مجلس بگذرد و نظارت فقهی و بهداشتی بر روی مواد غذایی اعمال شود.

وی کشاورزی را یکی از عرصه های مهم اقتصادی برشمرد و گفت: کشور تجربه موفقی را از اول پیروزی انقلاب تاکنون در زمینه مدیریت جهادی بدست آورده است.

وی بیان کرد: مدیریت جهادی به خوبی می تواند دستگاه های اجرایی کشور را برای ارایه خدمات بهتر آماده کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی به عنوان یک حرفه به شکل ویژه و محض تلقی نمی شود بلکه کشاورزی بالاتر از یک شغل و حرفه است.

وی افزود: بطور قطع هر فردی در بخش کشاورزی فعال باشد و تلاش کند همچنان که در بحث اقتصادی نقش آفرینی کرده در افزایش معنویت و ارتقای خود نیز تلاش کرده است.

آیت الله عالمی تاکید کرد: کار، تلاش و کشاورزی در روایات دینی عبادت محسوب می شود.

وی جایگاه کشاورزی را در اقتصاد برتر دانست و گفت: وابسته بودن ملت ها به محصولات کشاورزی سایر کشورها حتی در صورت پیشرفت و استقلال در سایر ابعاد با استقلال واقعی منافات دارد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا کشاورزی رشد کند، تصریح کرد: تمام نیازهای کشاورزی کشور باید از طریق آب و خاک سرزمین تامین شود.

آیت الله عالمی، با اشاره به تولید 25 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در حال حاضر سالانه 100 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سطح کشور تولید می شود.

وی بیان کرد: اگر در زمینه آب و خاک کشور اقدام به ظرفیت سازی شود روند تولید محصولات کشاورزی در کشور افزایش خواهد یافت.

وی گفت: سلامت و امنیت غذایی به مدت شش سال در وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری بوده و یک بخش سلامت و امنیت غذایی مربوط به امنیت کیفی است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: کشاوزران نباید از سموم غیرمجاز و نظارت نشده برای رشد محصولات کشاورزی استفاده کنند و استفاده از محصولات ارگانیک در کشور باید نهادینه شود.

وی گفت: محصولات ارگانیگ به دلیل اینکه هزینه بیشتری دارند قیمت شان بالاتر است که البته این آمادگی باید در مصرف کننده به وجود آید.

وی به کمبود آب در کشور اشاره و تصریح کرد: کشاورزان باید در مصرف آب دقت کنند و سیستم های آبیاری در کشور باید تغییر کند و به سمت مکانیزه شدن پیش برود.

آیت الله عالمی همچنین گفت: ستاد احیای زکات طی چند سال اخیر در کشور تشکیل شده و تاکنون عملکرد موفقی نیز داشته است.

رییس شورای زکات کشور با تاکید بر تدین و پایبندی ایرانیان به ارز ش های دینی، اظهار کرد: کشاورزان زکات محصولات خود را به منظور تامین نیاز فقرا پرداخت می کنند.

وی با اشاره به اینکه زکات خرما در استان کرمان جمع آوری شده، است، گفت: خرماهایی که به منظور زکات پرداخت شده در سردخانه وجود دارند و به فروش نرسیده اند.

وی استان گلستان را بیشترین پرداخت کننده زکات در سال جاری معرفی کرد و افزود: پرداخت زکات در استان فارس نیز به دلیل وجود محصولات کشاورزی بالاست.

آیت الله عالمی موارد مصرف زکات را هشت مورد ذکر کرد و گفت: یکی از این موارد امور خیریه است.

ایرنا

(چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها