سه شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۲۳۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

گوشت شترمرغ، مناسب برای قلب و عروق

یک متخصص تغذیه در خراسان‌جنوبی گفت: گوشت شترمرغ برای بیماران قلبی - عروقی، افراد دچار چربی خون بالا و کسانی که دچار چاقی هستند، غذای مناسبی است.

«زهرا راغبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: گوشت شترمرغ که در گروه گوشت‌های قرمز طبقه‌بندی می‌شود، ارزش غذایی زیادی دارد، طوری‌که می‌توان گفت یکی از کم‌چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌های گوشت قرمز در دسترس است.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه در خصوص گوشت شترمرغ این است که کالری، کلسترول و چربی آن حتی از گوشت مرغ و بوقلمون کم‌تر است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه گوشت شترمرغ برای بیماران قلبی - عروقی، افراد دچار چربی خون بالا و کسانی که دچار چاقی هستند، غذای بسیار مناسبی است، گفت: اسیدهای چرب غیراشباع موجود در گوشت شترمرغ 30 درصد مجموع اسیدهای چرب را تشکیل می‌دهد که یکی از مزیت‌های این گوشت محسوب می‌شود.

راغبی تصریح کرد: این مزایا به همراه میزان زیاد اسید چرب امگا - 3 در گوشت شترمرغ باعث شده که این گوشت انتخاب بسیار خوبی برای بیماران قلبی- عروقی و سالمندان باشد، تا با اطمینان بیشتری بتوانند نیازهای پروتئینی خود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: استفاده از اسید چرب امگا - 3 تأثیرات مفیدی در کاهش بیماری‌های قلبی عروقی داشته و برای رشد و نمو مؤثر است.

این متخصص تغذیه افزود: به نظر می‌رسد که این اسید چرب در مقایسه با اسید چرب غیراشباع امگا - 6 تأثیرات مفیدی در جلوگیری از لخته شدن دارد و بیشتر جیره‌های غذایی افراد از لحاظ اسیدهای چرب امگا - 3 کمبود دارند.

راغبی گفت: از طرف دیگر میزان کم سدیم در گوشت شترمرغ، استفاده از آن را برای افرادی که دچار پر فشاری خون هستند را ممکن می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گوشت شترمرغ از نظر پروتئین و آهن نیز، جایگاه بسیار خوبی دارند از همین‌رو برای افراد کم‌خون و زنان باردار انتخاب مناسبی است و به‌علاوه گوشت شترمرغ میزان زیادی از عناصری مانند روی و منیزیم را دارد.

(سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳) ۱۱:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها