سه شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۲۲۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

ممنوعیتی برای واردات برنج اعمال نشده است

دبیر انجمن برنج با بیان اینکه واردات برنج ممنوع نشده است، گفت: با توجه به واردات دو میلیون و 700 هزار تن برنج از ابتدای سال 92 تاکنون، ایران برای سال 94 نیز به واردات این محصول نیاز ندارد.

جمیل علیزاده شایق با بیان اینکه برای واردات برنج ممنوعیتی اعلام نشده بلکه پیشنهاد شده است، اظهار داشت: دولت تعرفه واردات برنج را به 40 درصد افزایش داده است که از نظر بنده این امر کارساز نیست، چون تاجری که تصمیم به واردات برنج دارد و برای این کار قرارداد امضا کرده، به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کند که این واردات را در زمان اعمال تعرفه بالا انجام ندهد.

وی با اشاره به واردات یک میلیون و 960 هزار تن برنج در سال 92، افزود: با توجه به این مساله زمانی که ما به فروردین 93 رسیدیم، نیازی به واردات برنج نداشتیم، ضمن اینکه در سه ماهه اول سال حدود 299 هزار تن برنج وارد شد که این میزان نسبت به بهار 92 با کاهش 34 درصدی همراه بود.

شایق، تولید 2 میلیون و 300 هزار تن برنج در سال 92 در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: از ابتدای سال 92 تاکنون حدود 2 میلیون و 700 هزار تن برنج وارد کشور شده است، علاوه بر این 2 میلیون و 300 هزار تن نیز تولید سال 93 است؛ بنابراین ما برای سال 94 هم نیازی به واردات برنج نداریم؛ مگر اینکه برنج‌های وارد شده از کشور خارج شده یا از بین رفته باشند.

مهر

(سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها