سه شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۲۲۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صادرات ابزار توسعه‌ مرزهای اقتصادی‌

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: صادرات علاوه بر ایفای نقش به عنوان پیشرو در اقتصاد کشور می‌تواند به عنوان موتور محرکه اقتصاد عمل کند.

محمدرضا جعفری، در خصوص 29 مهرماه، روز ملی صادرات اظهار کرد: صادرات در دنیا به عنوان بخش پیشران اقتصاد هر کشوری است.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها و محدودیت منابع ارزی در کشور اهمیت صادرات غیرنفتی را برای ایران دو چندان کرده است، گفت: در شرایطی که قیمت نفت و میزان صادرات نفتی کاهش پیدا کرده، افزایش یا کاهش رقم صادرات غیرنفتی هم برای دولت و هم برای تثبیت اقتصادی شرایط ویِژه‌ای را ایجاد می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک صادرات را ابزار توسعه‌ مرزهای اقتصادی دانست و تصریح کرد: در شرایط رکود اقتصادی که خریدار کمتری در چارچوب مرزهای کشور وجود دارد، صادرات غیرنفتی امری راهگشا است.

جعفری عنوان کرد: علاوه بر بازارهای داخلی باید بازاری ایجاد شود تا محصولاتی که امروز در انبارها انباشته شده و بازاری برای آنها وجود ندارد را به بازارهای هدف صادراتی هدایت کرد.

وی بیان کرد: صادرات از دو جهت بسیار حائز اهمیت است یکی برای خروج از رکود که می‌تواند نقش محوری در این حوزه داشته باشد و دوم رفع نیاز مبرم منابع ارزی کشور که با صادرات ممکن می‌شود.

جعفری ضمن اشاره به سیر صعودی صادرات در شش ماهه نخست امسال در استان و کشور، گفت: در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور به ثبات رسیده و آرام آرام از شرایط رکود خارج می‌شود و این نویدی برای بخش‌های اقتصادی کشور است.

جعفری در ادامه ضمن تأکید بر روند مثبت مذاکرات و نقش مؤثر این مذاکرات در امر توسعه صادرات، افزود: قطعا موفقیت در روزهای آتی مذاکرات و تعامل با سایر کشورها روند صعودی صادرات را مهیا خواهد کرد چراکه صادرات متاثر از تعاملات جهانی است و اگر روند به همین شکل مثبت ادامه یابد و دولت تدبیر و امید بتواند تعامل خوبی را با سایر کشورها برقرار کند، به افزایش صادرات غیرنفتی و رونق اقتصادی در کشور می‌توان امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات در استان مرکزی روز چهارشنبه 30 مهرماه با حضور صادرکنندگان و برخی مقامات استانی در اراک برگزار می‌شود.

ایسنا

(سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها