سه شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۲۸۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اعزام هیئت تجاری گیلان به مسکو

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اعزام هیئت تجاری این استان به منظور آشنایی بازار مواد غذایی به مسکو خبر داد.

علی منتظری در نشست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در آستانه ۲۹ مهر روز ملی صادرات اظهار کرد: صادرات غیرنفتی مهم‌ترین محرک تولید و عامل بزرگ در عدم وابستگی به درآمدهای نفتی و ایجاد ثبات اقتصادی غیر متکی به نفت است.

وی افزود: باید با نگرشی مسئولانه به تولید محصولات صادرات‌محور نقش تولید و صنعت را در افزایش سهم آن در بازارهای فراملی افزایش داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، صادرات محصولات تولیدی هر کشور را هویت ملی آن کشور عنوان کرد و گفت: ارزش سهم صادرات در افزایش تراز تجاری و افزایش ارزش پول ملی ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه قضاوت و نگرش مصرف کننده خارجی بر کالای هر کشوری می‌تواند ضامن بقا و یا عدم بقای آن کالا در بازار باشد، تصریح کرد: ارتقای کیفیت و تولید ناب محصولاتی که با هدف ارائه به بازارهای بین‌المللی و فراملی انجام می‌شود، حائز اهمیت است.

منتظری تولید محصول مطلوب و صادرات تولیدات بهینه را از مهم‌ترین رسالت هر تولیدکننده و صادرکننده عنوان کرد و گفت: هر تولیدکننده و صادرکننده‌ای باید کالای صادراتی را به منزله هویت ملی، فرهنگی و علمی ایران اسلامی تلقی کند.

وی ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سرانه تقاضا برای محصول ایرانی را نیازمند تولید محصول باکیفیت خواند و افزود: تولید محور اصلی پیشرفت و توسعه اقتصادی هر ملتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نقش این استان در گسترش تعاملات تجاری با کشورهای همسایه را مهم دانست و تصریح کرد: جایگاه گیلان در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای اروپایی و حاشیه دریای خزر راهبردی است.

وی با بیان اینکه اکنون بالغ بر ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی گیلان قابلیت تولید انواع محصولات صادراتی را دارد، خاطرنشان کرد: گیلان در زمینه صنایع تبدیلی، معدنی، غذایی، دارویی، برق و الکترونیک، شیمیایی، سلولزی و صنایع نساجی قابلیت صادرات دارد.

منتظری با اشاره به اینکه فضای گسترده‌ای با رویکرد دولت در زمینه تجارت ایجاد شده است، یادآور شد: با ایران می‌تواند بازار مطمئن و پرمصرفی برای انواع تولیدات صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی کشور به‌ویژه گیلان باشد.

وی از اعزام هیئت تجاری گیلان به منظور آشنایی بازار مواد غذایی به مسکو خبر داد و متذکر شد: این اعزام در راستای افزایش تعاملات تجاری، بازرگانان صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه گیلان پذیرای هیئت تجاری از آستراخان روسیه است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون جلسات کمیته پایش تجارت خارجی و کارگاه توسعه صادرات غیرنفتی و نیز جلسات شورای مبادلات مرزی در گیلان برگزار شده است.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت‌های صادراتی گیلان را یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه تجارت خارجی برشمرد.

ایلنا

(سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها