دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۲۲۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی
رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی

برنج، گوشت، روغن و حبوبات برای محرم تامین است/برخی شایعات به تغییرات قیمتی دامن می‌زند

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از آغاز خرید ماه محرم از ده روز گذشته خبر داد و با اعلام اینکه برنج، گوشت، روغن و حبوبات برای محرم تامین است گفت: به دلیل برخی شایعات و دخالت‌ها، عدس و لپه از چند روز گذشته افزایش قیمت داشته است.

محمد آقاطاهر ، اظهار داشت: در آستانه ماه محرم روند توزیع برنج تغییرات جزئی داشت که به دلیل پشتوانه قوی و عرضه مطلوب، تاثیر تغییر روند عرضه آنچنان ملموس نبود.
وی ادامه داد: شایعاتی در رابطه با عدس قبل از آغاز خرید ماه محرم مبنی بر کم آبی و کاهش کاشت عدس در کانادا و کاهش حجم واردات و عرضه در ایران رواج پیدا کرده بود که حقیقت نداشت.
او با بیان این که هیچ کمبودی در مواد غذایی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: میزان عرضه و تولید روغن از سوی کارخانجات قابل قبول است و حبوبات به میزان نیاز از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود.
رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: با توجه به قیمت دلار، قیمت عرضه محصولات در سطح شهر منطقی است و افزایش قیمت برنج به دلیل افزایش تعرفه واردات برنج در پی حمایت از تولید داخلی در فصل برداشت برنج ایرانی است.
وی خاطرنشان کرد: در ماه محرم با وجود آنکه حجم تقاضا افزایش می‌یابد قیمت کالا و خدمات در حوزه‌های مختلف افزایش نمی‌یابد.
آقا طاهر در رابطه با قیمت لپه بیان کرد: افزایش قیمت لپه با دخالت برخی افراد صورت گرفت که کاهش قیمت آن با روند آرامی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود بعد از اتمام محرم قیمت آن به قیمت منطقی خود بازگردد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت مصوب مرغ در روز جاری برای مرغ زنده 4400تومان، عمده فروشی 5400 تومان و خرده فروشی 5900 تومان است که در کنار آن قیمت عرضه گوشت گوسفند به مشتری با افزایش قیمت کیلویی 28 هزار تومان تا 28 هزار و 500 تومان در کنار دام زنده به قیمت کیلویی 11 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

در این رابطه رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی بر این عقیده است، معمولا در دهه اول محرم حجم مصرف گوشت ذبح شده و دام زنده به شدت افزایش می‌یابد که افزایش تقاضا قیمت آن را افزایش داده است.

 

 

 

 

 

 

تسنیم

(دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳) ۱۳:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها