دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۵
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۵۲۲۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

تولید 11 هزار تن روغن زیتون در سال 93

رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون کشور با اشاره به افزایش تولید این نوع روغن در سال جاری، گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود 11 هزار تن روغن زیتون در کشور تولید شود.

محمدرضا هاتفی با بیان اینکه میزان تولید دانه زیتون در سال جاری در مجموع 110 هزار تن خواهد بود، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال 40 هزار تن زیتون شور و 70 هزار تن دانه روغنی این میوه در کشور تولید شود که از این میزان دانه روغنی نزدیک به 11 هزار تن روغن زیتون استحصال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید زیتون یک‌سال بارآور و یک‌سال نابارآور است، افزود: سال گذشته سال نابارآوری این میوه بود، ضمن اینکه در سال 91 حدود 7 هزار تن روغن زیتون در کشور تولید شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون کشور، تاثیر خشک‌سالی بر تولید میوه زیتون در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: برداشت زیتون روغنی از 15 آبان تا 15 آذرماه انجام می‌شود که امیدوار هستیم در چند روزی که به آغاز برداشت مانده، بارندگی‌های مناسب بتواند این کمبود را جبران کند.

هاتفی با بیان اینکه کشاورزان با استفاده از کارت‌های زرد و سم‌پاشی با آفت مگس میوه مبارزه می‌کنند، اضافه کرد: دولت در این زمینه کمکی به کشاورزان نکرده و این کار در حال حاضر توسط خود کشاوزان و بخش خصوصی انجام می‌شود.

مهر

(دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳) ۱۰:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها