دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۱
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۲۲۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

خرید حمایتی 1500 تن برنج هاشمی در گیلان / بازار برنج رونق گرفت

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان با بیان آنکه خرید حمایتی دولت سبب رونق بازار برنج شد، گفت: از ابتدای خرید توافقی حمایتی دولت تاکنون 1525 تن برنج در استان گیلان خریداری شده است.

علیرضا شعبان نژاد  با بیان آنکه ما به دنبال افزایش خرید برنج از کشاورزان نیستیم، افزود: حضور دولت در بازار برنج تنها برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی است تا بتوانند برنج تولیدی خود را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به هزینه های تمام شده تولید برنج، قیمت فعلی این محصول در بازار سود چندانی برای کشاورزان ندارد اما طی روزهای اخیر قیمت برنج برای تولیدکنندگان به حد تعادل رسیده چرا که منافع مصرف کنندگان نیز مدنظر مسئولان این بخش قرار دارد.

وی تصریح کرد: در ابتدای حضور دولت برای خرید توافق حمایتی روزانه بین 100 تا 150 تن برنج از کشاورزان خریداری می شد که به تازگی به دلیل رونق بازار برنج، میزان خرید روزانه دولت به 30 تا 35 تن رسیده است.

وی بخش عمده خرید حمایتی دولت را در رقم برنج هاشمی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی با شکستگی 7.5 تا 15 درصد بین 5650 تا 6100 تومان و سقف خرید مابقی ارقام برنج از جمله علی کاظمی و طارم محلی 5250 تومان است.

شعبان نژاد گفت: در زمان رکود بازار برنج قیمت هر کیلوگرم برنج بین 5500 و 5800 تومان به فروش می رسید که با حضور دولت و خرید توافقی حمایتی این محصول، هم اکنون قیمت خرید هر کیلوگرم برنج به 6500 تا 7000 تومان افزایش یافته است.

به گفته وی، خرید توافقی حمایتی برنج از سوی دولت از 26 شهریور ماه سالجاری در استان های گیلان و مازندران آغاز شد.

 استان گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است که با 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و با سهم 35 درصدی تولید برنج رتبه دوم تولیدکنندگان کشور را به خود اختصاص داده است.

ایرنا

(دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها