دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۲۲۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید مرکبات نصف شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: به دلیل سرمازدگی باغات مرکبات در اواخر سال گذشته و ابتدای امسال تولید مرکبات این استان از نصف سال گذشته هم کمتر است.

مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان  در مورد وضعیت تولید مرکبات در سال جاری گفت: حدود 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت مرکبات اختصاص دارد که حدود 4 هزار و 500 هکتار از این اراضی بارده هستند.

وی افزود: در ابتدای سال جاری باغات مرکبات استان گلستان دچار سرمازدگی شد که این موضوع بر روی میزان تولید مرکبات امسال تأثیرگذار است.

مهاجر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 45 هزار تن مرکبات از باغات گلستان برداشت شود، گفت: 44 هزار تن از این محصول پرتقال و هزار تن آن نارنگی خواهد بود که البته هنوز برداشت محصول در این استان آغاز نشده است.

وی بیان داشت: سال 92 حدود 108 هزار تن مرکبات از باغات این استان برداشت شد که به دلیل سرمازدگی باغات محصول امسال کاهش چشم‌گیری دارد.

مهاجر در پاسخ به این سؤال که کاهش تولید چه تأثیری بر روی قیمت مرکبات دارد، گفت: از آنجایی که در استان مازندران سرمازدگی کمتر بود، بنابراین محصول تولیدی این استان می‌تواند کمبود تولید محصول در استان گلستان را جبران کند و مانع افزایش قیمت‌ها شود.

فارس

(دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها