یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۲۲۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

توسعه مناسبات ایران و ویتنام نیازمند افزایش سطح شناخت توانمندی‌های دو کشور است

قائم‌مقام اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام گفت: چنانچه خواهان توسعه مناسبات میان دو کشور ایران و ویتنام هستیم باید میزان شناختمان را از توانمندی‌ها و امکانات دو کشور افزایش دهیم.

دوان‌دوی خوانگ (Doan duy khuong) صبح امروز در آیین امضای تفاهمنامه‌های همکاری میان ویتنام و اتاق بازرگانی آبادان و منطقه آزاد اروند در محل هتل پارسیان آبادان، ضمن قدردانی از دعوت و مهمان‌نوازی آبادانی‌ها اظهار کرد: با توجه به جلسات برگزار شده به طور قطع روابط تجاری ثمربخشی را با ایران خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در مدت زمان اقامتمان در آبادان، اعضای هیئت اعزامی به ایران توانستند با انجام بازدیدهای میدانی از شهرک‌های صنعتی، بنادر خرمشهر و امام، منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، مرز تجاری شلمچه و حتی بازار شهر و برقراری گفتمان چهره به چهره با فعالان اقتصادی منطقه اطلاعات بسیار خوبی را از توانمندی‌ها و امکانات شهرهای مختلف به دست آورند.

قائم‌مقام اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام ابراز امیدواری کرد که بتوانیم شرایط اقتصادی پایدار و با ثبات خوبی را داشته باشیم و در ادامه یادآور شد: وجود قابلیت‌ها و شرایط خوب دو کشور و ارتباطات تجاری و اقتصادی که از این پس میان دو کشور ویتنام و ایران خواهد بود شرایط کار و سرمایه‌گذاری را گسترش خواهد داد.

خوانگ گفت: موقعیت استراتژیکی کشور ویتنام در منطقه آسیای شرقی به مثابه پل ورود کشورهایی همچون کره جنوبی و چین است که ایران نیز می‌تواند به این بخش ورود کند ضمن آنکه ما نیز از طریق ایران می‌توانیم کالاهای خود را به شکورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر کنیم که این ارتباط دوجانبه مناسب و ارزشمند است.

وی افزود: آنچه که پس از بازدید از بخش‌های مختلف صنعتی و تجاری شهرهای آبادان، خرمشهر و ماهشهر در ذهن متبادر بوده این است که شرایط چگونه می‌تواند یک مکانیزم خاص و قانونی را تعریف و آن را برای بهبود شرایط و به تیجه رسیدن کارها توسط دیگری کمک کند؟

قائم مقام اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام با تاکید مجدد بر لزوم افزایش سطح شناخت دو کشور ویتنام و ایران از یکدیگر عنوان کرد: وجود شرایط برای شناخت متقابل دو کشور و داشتن ارتباطات مستمر و پایدار برای افزایش سطح آشنایی‌ها از شرایط، قوانین و روابط الزامی است.

*اعزام یک هیئت تجاری از اتاق بازرگانی آبادان به ویتنام

خوانگ با تاکید بر اینکه ارتباطات میان فعالان تجاری ویتنام و آبادان می‌تواند به صورت ارسال ایمیل و انجام چت در فضاهای مجازی ادامه‌دار باشد خاطر نشان کرد: در آتیه‌ای نزدیک یک هیئت تجاری از اتاق بازرگانی آبادان به ویتنام می‌رود.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری دوجانبه میان ویتنام با اتاق بازرگانی آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند افزود: اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام شعبه شهر هوشیمی به عنوان مهمترین شهر ویتنام می‌تواند در بحث توسعه تجاری میان دو کشور نقش اصلی را ایفا کند.

قائم مقام اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام در پایان از سازماندهی هیئت تجاری ویتنام توسط احمد ایمان‌دوست مشاور بین‌الملل اتاق بازرگانی آبادان برای حضور در منطقه قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که حضور هیئت تجاری اتاق بازرگانی آبادان در ویتنام سبب گسترش و رونق همکاری‌ها شود.

فارس

(یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳) ۱۳:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها