یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۶
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۲۲۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

تهیه طرح جامع کاربردی خرما توسط انجمن خرمای ایران

نماینده انجمن خرمای ایران از تهیه طرح جامع کاربردی خرما توسط انجمن خرمای ایران خبر داد.

علی‌محمد سمیعی  در خرمشهر اظهار داشت: با توجه به وضعیت خرما و تولید این محصول متاسفانه از پتانسیل خوبی برای رویکرد آن استفاده نشده است.

وی به معرفی انجمن خرمای ایران پرداخت و گفت: این انجمن تحت پوشش اتاق بازرگانی ایران و در 6 شعبه خرماخیز خوزستان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس فعالیت می‌کند و سعی بر این است که طبق اساسنامه و رویکرد تعریف شده برای آن برنامه‌هایی در نظر گرفته شود.

نماینده انجمن خرمای ایران با بیان اینکه تمام کسانی که در رابطه با خرما فعالیت می‌کنند می‌توانند به عضویت انجمن خرما درآیند، اضافه کرد: لازمه عضویت در انجمن خرمای ایران به عضویت درآمدن در اتاق بازرگانی است که به تبع آن عضو این انجمن خواهند شد.

سمیعی در ادامه عنوان کرد: انجمن خرمای ایران درنظر دارد زمینه ارتقاء و توسعه در حوزه فعالیت خرما اعم از صادرات و صنایع تبدیلی را فراهم کند.

وی گسترش دامنه استفاده از خرما را از دیگر اهداف انجمن خرما دانست و عنوان کرد: با توجه به ناآگاهی در زمینه استفاده از خرما، باید زمینه شناخت این موضوع فراهم شود که خرما تنها نباید در تازه‌خوری مورد استفاده قرار گیرد بلکه بتوان از آن به عنوان پایه‌ای در صنایع غذایی استفاده کرد و انجام این کار ممکن است زمان‌بر باشد.

*لزوم عضویت افراد توانمند در این انجمن/ برگزاری همایش خرما

نماینده انجمن خرمای ایران همچنین بر لزوم عضویت افراد توانمند در این انجمن تاکید کرد و افزود: این انجمن پنج سال است که تشکیل شده و از اقدامات انجام شده در این مدت می‌توان به ساماندهی شعب فعالیت خرما اشاره کرد که در این زمینه کرمان و بوشهر بسیار فعال هستند.

سمیعی از برگزاری همایش خرما توسط این انجمن خبر داد که تاریخ دقیق برگزاری آن هنوز تعیین نشده است و در ادامه حفظ حقوق فعالان خرما را از دیگر اقدامات این انجمن خواند.

*برگزاری جلسه‌ با وزیر جهاد کشاورزی

وی خاطر نشان کرد: قرار است در روزهای آینده جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی داشته و مشکلات و مسائل در رابطه با صنایع تبدیلی خرما مطرح شود چرا که مانیتور کردن مشکلات و معضلات خرما و ایجاد حلقه ارتباطی با نهادهایی همچون مجلس و وزارتخانه‌ها از دیگر وظایف انجمن خرما است.

این مسئول با اشاره به فراهم‌سازی شرایط خرید خرمای سال گذشته کشاورزان به وسیله انجمن خرمای ایران، اظهار کرد: یکی از کارهای انجام شده توسط این انجمن در مورد خرمای سال گذشته بوده که دولت در برخی استان‌ها از طریق تعاونی روستایی خرمای باقیمانده از سال گذشته را از کشاورزان خریداری کرد.

نماینده انجمن خرمای ایران از تهیه طرح جامع کاربردی نخیلات نیز خبر داد و گفت: شعب مکلف شدند برای تهیه دیدن طرح جامع خرما فعال شوند.

سمیعی به تشریح علت حضورش در خرمشهر پرداخت و گفت: شهر خرمشهر با توجه به پیشینه در امر خرما داشته، بهترین نوع خرما را تولید و صادر می‌کرده و در تولید و صادرات خرما سخنی برای گفتن داشت.

وی در پایان عنوان کرد: اینک نیز انجمن خرما، این آمادگی را دارد که در حیطه خرمای خرمشهر هر زمان که آمادگی اعلام کند، در هر ساعت شبانه‌روز خدمت‌رسان باشد.

فارس

(یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳) ۱۳:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها