یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۲۲۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صادرات غیرنفتی کشور رو به افزایش است

معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت میزان صادرات غیرنفتی در شش ماه نخست امسال کشور را 23 میلیارد دلار اعلام کرد.

خسروتاج در نشست بررسی مشکلات صنعتگران و اصناف سبزوار بدون اشاره به جزئیات این صادرات  افزود: صادرات غیر نفتی کشور رو به افزایش است.

او صادرات نفتی امسال کشور را  5 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: میزان صادرات  امسال کشور از میزان واردات بیشتر بوده است اما باید به سمتی حرکت کنیم که میزان واردات به کشور با میزان صادرات ما برابری کند و از صادرات نفتی به سوی صادرات غیر نفتی حرکت کنیم.

خسروتاج با اشاره به اینکه امروز در تامین نیازهای ارزی کشور مشکلی نداریم افزود: در شش ماه نخست امسال دولت حرکت خوبی را در حوزه اقتصاد آغاز کرد که سبب رونق اقتصادی و ورود ارز به کشور شده است.

معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: باید سازوکار لازم برای حمایت از بخش خصوصی تعریف شود تا این بخش با اطمینان بیشتر منابع خود را به صحنه آورد و رسیدن به چشم انداز مورد نظر با مشارکت بخش دولتی و خصوصی حاصل می شود.

خسروتاج با اشاره به مشکل کاهش نقدینگی در کشور افزود: حداقل نقدینگی مورد نیاز برای سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی و  راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی کشور حدود  150 هزار میلیارد تومان است که در سه ماهه نخست امسال بانک‌ها بیش از 18هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی کارگاه‌های صنعتی پرداخت  کرده اند که این میزان باید به 35 هزار میلیارد تومان برسد.

او با اشاره به افزایش سه برابری نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور گفت: منابع واحدهای تولیدی حداقل  30 درصد افزایش پیدا کرده و دولت بیش از یک هزار  200 میلیارد تومان از محل در آمدهای یارانه را برای کمک به واحدهای صنعتی در نظر گرفته است.

معاون بازرگانی وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه دولت برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف تلاش زیادی کرده است، گفت: امروز دولت با  توجه به توازن عرضه و تقاضا سعی دارد با کنترل بازار با رعایت حقوق مصرف‌کننده و حقوق تولیدکننده و ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران بازار‌های کشور را از انحصار خارج کند.
(یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳) ۰۸:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها