یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۲۲۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

افزایش بروز حساسیت غذایی با قرار گرفتن پوست در معرض آلرژنها

بسیاری از کودکان پیش از این که بادام‌زمینی بخورند، نسبت به آن‌ آلرژیک می‌شوند و هم‌اکنون «سهیلا ملکی» و همکارانش نشان داده‌اند قرارگرفتن پوست آن‌ها در معرض بادام‌زمینی می‌تواند در بروز این حساسیت زودهنگام دخیل باشد.

 در ابتدای فرآیند ابتلا به آلرژی، قرارگرفتن پوست در معرض آلرژن‌های غذایی در ایجاد این حساسیت مداخله می‌کند و این بدین معناست که از طریق قرارگرفتن مکرر پوست کودکان در معرض آنتی‌ژنی مانند بادام‌زمینی، آن‌ها به این مولفه غذایی واکنش نشان می‌دهد.

مطالعات گذشته نشان داده‌اند کودکان ممکن است هنگامی که از طریق شیر مادر یا غبار خانگی، در معرض پروتئین‌های بادام‌زمینی قرار می‌گیرند، برای نخستین بار آلرژیک شوند اما مطالعه جدید قرارگرفتن پوست در معرض بادام‌زمینی را به این فهرست می‌افزاید. این امر موجب می‌شود کودک برای نخستین بار که بادام‌زمینی را می‌چشد، به آن آلرژی نشان دهد.

این نتایج عناصر موجود در سیستم ایمنی پوست بدن انسان را به اهدافی برای درمان‌های آینده یا تلاش‌های پیشگیرانه از ابتلا به این آلرژی تبدیل می‌کنند. پروتئین بادام‌زمینی که مسئول بخش عمده واکنش‌های آلرژیک در انسان‌هاست، برای سیستم ایمنی پوست به عنوان مولفه‌ای خارجی یا خطرناک تصور می‌شود.

به گفته سیلیا برین، دانشیار موسسه ماونت سینای، در این مطالعه، مسدودکردن گذرگاه‌های ایمنی فعال‌شده در پوست مانع از ایجاد حساسیت در موش‌ها شد و گام بعدی تایید این موضوع در انسان‌هاست.

دانشمندان حاضر در این تحقیق، پروتئین بادام‌زمینی را روی پوست موش‌ها قرار دادند و مشاهده کردند قرارگرفتن در معرض آلرژن‌های بادام‌زمینی برای دومین بار، منجر به بروز حساسیت و واکنش آلرژیک شدید کل بدن آن‌ها شد.

این تحقیق به دانشمندان در درک این نکته کمک می‌کند که چرا بادام‌زمینی به عامل معمول در بروز آلرژی غذایی تبدیل شده است.

چنانچه آن‌ها بتوانند دریابند چرا سیستم ایمنی بدن بادام‌زمینی را به عنوان یک خطر شناسایی می‌کند، می‌توانند گذرگاه حساسیت به آن را مسدود کرده و مانع از بروز آلرژی غذایی به طور کلی شوند.

جزئیات این مطالعه در مجله Clinical Investigation منتشر شد.
(یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳) ۰۸:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها