شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۲۱:۵۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۲۲۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

لیه مطالبات گندمکاران پرداخت شد/خرید ۶.۶ میلیون تن گندم

دیرکارگروه خرید تضمینی گندم گفت: در سال جاری 6 میلیون و 696 هزار تن گندم به ارزش 71هزار میلیارد ریال از گندمکاران کشور خریداری شد و کلیه مطالبات کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم سال 93 به حساب‌شان واریز شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محسن ملکی مدیر کارگروه خرید تضمینی گندم و برنج بانک سپه گفت: کلیه مطالبات کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم سال 93 به‌ حساب‌شان واریز شد.

وی اظهارداشت: خرید تضمینی گندم سال جاری که از فروردین ماه از استان‌های گرمسیری کشور نظیر بوشهر، خوزستان و فارس آغاز شده بود، تاکنون ادامه داشته است.

مدیر کارگروه خرید تضمینی گندم و برنج بانک سپه تصریح کرد: در سال جاری طی دوره 4 ساله مشارکت بانک سپه در پروژه مذکور شاهد فراگیر شدن اجرای طرح در تمامی 31 استان کشور بوده که در این میان حجم خرید به‌ سبب اعلام قیمت مناسب در زمان کاشت محصول از سوی دولت  تدبیر و امید و نیز شرایط مساعد آب و هوایی از رشد 39 درصدی برخوردار شده است.

ملکی گفت: در سال جاری میزان 6،696 هزار تن گندم به‌ارزش تقریبی بیش از 71 هزار میلیارد ریال از گندمکاران کشور خریداری شده است.

مدیر کارگروه خرید تضمینی گندم و برنج بانک سپه با اشاره به‌ این که این حجم خرید طی 1،085،701 محموله در 949 مرکز خرید به‌وقوع پیوسته افزود: بیشترین میزان خرید در سال 93 به‌ ترتیب شامل استان‌های خوزستان، فارس و کرمانشاه با 607،862،968 هزار تن خرید و کمترین میزان خرید متعلق به‌ استان گیلان با 359 تن خرید بوده است.

وی با اشاره به‌ این که به‌ سبب حجم خرید در این سال تأمین منابع لازم اجرای طرح در پاره‌ای از مواقع از سوی مبادی ذی‌ربط با تأخیر مواجه شده است، گفت: با همکاری و مساعدت مسئولان در دولت، کلیه دیون کشاورزان تأمین شده و تاکنون هیچ گونه بدهی به‌ کشاورزان وجود ندارد.

ملکی در خاتمه افزود: بانک سپه طی سال جاری و سال‌های گذشته همواره تلاش  کرده تا برای کسب رضایت خاطر کشاورزان کلیه تعهدات لازم برای اجرای بدون نقص پروژه را در نظر گرفته و در این مسیر از هیچ گونه مساعدتی با دستگاه‌های متولی امر فروگذار نکرده است.

این بانک جهت اجرای پروژه خرید تضمینی گندم سال جاری مبلغ 13 هزار میلیارد ریال از منابع خود را برای مساعدت به‌ تأمین نقدینگی لازم تخصیص داد.

 

 

 

 

 

فارس

(شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳) ۲۱:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها