شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۹
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۲۱۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

آخرین وضعیت سالن ایران در اکسپوی میلان/ واگذاری اجرای طرح غرفه ایران به ایتالیایی‌ها

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا با اشاره به اتمام طراحی غرفه جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی 2015 میلان، از واگذاری اجرای این طرح به ایتالیایی‌ها خبرداد.

احمد پورفلاح در خصوص آخرین وضعیت طراحی غرفه ایران در اکسپوی میلان گفت: غرفه جمهوری اسلامی ایران هم اکنون به پایان رسیده است و به نظر می‌رسد که این غرفه فوق‌العاده متفاوت از سالن ایران در اکسپوی شانگهای باشد، این در حالی است که در این طراحی، هم به فاکتورهای معماری مدرن و هم معماری ایرانی-اسلامی و سنتی کشور توجه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، احتمال اینکه غرفه جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی میلان، از نظر طراحی غرفه برتر این اکسپو باشد، وجود دارد و در آخرین جلسه ای که برای اکسپو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است، این طرح نهایی و قرارداد اجرای آن نیز با یکی از شرکت های مطرح ایتالیا منعقد شده است.

وی تصریح کرد: پیش پرداخت لازم برای ساخت غرفه ایران به این شرکت ایتالیایی پرداخت شده و با توجه به تم اکسپوی میلان، قرار است در این غرفه، سفره ایرانی با تمامی مزیت‌هایی که ایران در زمینه صنایع غذایی و نعمات طبیعی دارد، گسترده شود؛ ضمن اینکه به علایق ایتالیایی‌ها و سایر کشورهای دنیا نیز که بازدیدکنندگان از این اکسپو هستند، توجه ویژه ای شده است.

پورفلاح ادامه داد: امید فراوانی وجود دارد که اکسپوی میلان بتواند یکی از راههای شناخت پتانسیل های طبیعی و صنعتی ایران به دنیا باشد و در جذب گردشگر نیز با توجه به تاریخ و فرهنگ و تمدن ایرانی بتواند موثر واقع شود و در نهایت از ظرفیت اکسپو به منظور ارزآوری برای کشور استفاده شود.

گفتگوی مشروح مهر با رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا در روزهای آینده منتشر می‌شود.

مهر

(شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها