جمعه / ۲۵ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۰
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۲۱۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
گزارش روز جهانی غذا در مازندران

جشن جهانی غذا و سلامتی استان مازندران با معرفی واحدهای نمونه + گزارش تصویری

به گزارش فودنا به مناسبت روز جهانی غذا ، جشن غذا و سلامتی به همت انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران در مجتمع توریستی، تفریحی میزبان بابلسر در تاریخ 23 مهر از ساعت 16 الی 24 برگزار گردید.

به گزارش فودنا جشن غذا و سلامتی که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار گردید  در 2 بخش  فضای باز و داخل سالن اجرا شد.

در بخش فضای باز فعالان صنعت غذا به نمایش، معرفی و ارائه محصول های خود پرداختند، که از ساعت 16 با استقبال خوب مردم استان مازندران مواجه بود.

در حاشیه این جشن می توان به غرفه کودکان نیز اشاره نمود که شاهد حضور کودکان و ترسیم نقاشی انها با موضوع محیط زیست بودیم که روی بوم های از پیش تعبیه شده توسط انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران به هنر نمایی پرداختند و این نقاشی ها به حامیان جشن اعطا گردد.

به گزار فودنا، حضور فعال انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذای مازندران از دیگر نکات قابل توجه بخش محیطی جشن غذا و سلامتی بود، که با مسابقه ای هوشمندانه ضمن ایجاد انگیزه جهت مشارکت مردمی اقدام به فرهنگ سازی تغذیه ای و کیفیتی نمود.

خانم شراعی رئیس انجمن مهندسی کیفیت در تشریح دلیل حضور فعال در جشن غذا و سلامتی به خبرنگار فودنا گفت : به دلیل فعالیت انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذای مازندران در امور تولید واحدهای تولیدی صنعت غذای مازندارن و ارتباط تنگاتنگ با انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران برخود دانستیم در این جشن حضور یابیم تا از این فرصت جهت آشنایی مردم، مسئولان و فعالان عرصه غذایی مازندران با اهداف و فعالیت های انجمن مهندسی کیفیت مازندران استفاده کنیم.

انجمن مهندسی کیفیت مازندران

در بخش سالنی نیز  مدعوین شاهد برنامه های متفاوت و مفرح بودند، که می توان به سخنرانی ها، کنسرت ها، شعبده بازی، نمایش و قرعه کشی های مردمی و تقدیر از حامیان اشاره نمود.

از ابتدای شروع جشن شاهد حضور مدیران نهادهایی چون سازمان جهاد کشاورزی مازندران (دلاور حیدر پور رئیس سازمان) ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران  ، ادره کل استاندارد مازندران ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران ، ادره کل  دامپزشکی مازندران بودیم  .

در خاتمه شرکت های نمونه صنایع غذایی مازندران توسط انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران معرفی و تقدیر شدند.

اسماعیل خاتمی مقدم در تشریح فرآیند انتخاب واحدهای نمونه توسط انجمن صنایع همگن غذایی دارویی مازندران به خبرنگار فودنا گفت : در استعلامی که از نهادهایی چون ادراه کل دامپزشکی مازندران ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ادره کل استاندارد مازندران گرفتیم این سه نهاد 24 شرکت را در گروه های غذایی لبنی، فراورده های گوشتی، فرآورده های آردی ، کشتارگاه ها، روغن، آرد، کنسرو و نوشیدنی بعنوان واحدهای مطلبوب کیفی و بهداشتی معرفی کردند لذا انجمن صنایع همگن غذایی اسامی این شرکتها را دراختیار متخصصان، مدیران و فعالان عرصه صنعت غذایی ، اقتصادی و صنعتی مازندران قرار داد تا 12 واحد را بعنوان واحدهای نمونه انتخاب کنند که نهایتا 12 شرکت در گروه های فوق الذکر انتخاب و در روز جشن غذا و سلامتی توسط انجمن صنایع همگن غذا و دارویی مازندران مرفی شدند.

شرکتهای نمونه معرفی شده از سمت انجمن غذایی مازندران به شرح ذیل می باشد:

گروه لبنی : گلا ، دوشه آمل (هراز) ، آریس

گروه فرآورده های گوشتی : کاله ، اروئی

فرآورده های آردی : شهاب شیرین شمال (شاهپور)

گروه کشتارگاه ها : پرستو قائم

گروه روغن : پرتو دانه خزر

گروه آرد : خانی – معماریان

گروه کنسرو : کوچین

گروه نوشیدنی ها : آناهیتا پلور (نستله)

کاله

جیلان - آلاسبز کویر - پیاز خشک شده جیلان

زرافشان - زر افشان

کالبر

لبنیات صالح

دلوسه

لبنیات هراز - Haraz

کیک و کلوچه شاهپور - شهاب شیرین شمال

دامداران - علی اکبر علیان نژادی

کاله - کوچین

میهن - لبنیات میهن


 

در ضمن در این جشن از آرم جدید انجمن صنایع غذایی و دارویی استان مازندران با حضور اعضای هیات مدیره این انجمن رونمایی بعمل آمد.

شایان ذکر است در این جشن به قید قرعه به 15 نفر از مدعوین نیز جوایزی اعطا شد.

حسین زحمتکش خبرنگار اعزامی فودنا

 

 

(جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۴۰
بهنام رجبی
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ Iran
4
0
0

با سلام وعرض خسته نباشی مراسم خوبی بود اما کمی اطلاع رسانی آن ضعیف بودچگونه می توانیم کلیپ های تصویری این مراسم را دریافت کنیم


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها