چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۲۱۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تمامی مطالبات کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شد

قنبری با بیان اینکه فصل خرید گندم سالجاری درکشور تقریباً پایان گرفته، از پرداخت کامل مطالبات کشاورزان گندمکاران خبر داد.

قنبری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مراکز خرید تضمینی گندم، امسال 6 میلیون و 692 هزار تن گندم به ارزش ریالی 70 هزار و 975 میلیارد ریال از کشاورزان در سراسر کشور خریداری کرده و کلیه‌ی بهای گندم ها را نیز به حساب گندمکاران واریز کرده اند.

قنبری با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سالجاری نسبت به سال گذشته 39 درصد رشد داشته است، تشریح کرد: در سالجاری با افزایش مراکز خرید از 681 مرکز به 949 مرکز، تعداد محموله های عرضه شده به این مراکز نیز به بیش از یک میلیون محموله افزایش یافت.  

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته،  39 هزار میلیارد ریالی بابت بهای گندم های خریداری شده پرداخت شد، تصریح کرد: در سالجاری در زمینه‌ی پرداختی‌ها برای خرید گندم نیز، افزایش حدود 82 درصدی  داشتیم، که بخشی از این افزایش  مربوط به افزایش مقدار خرید سال‌جاری بوده اما بخشی به افزایش نرخ خرید تضمینی گندم مربوط می‌شود، که در راستای حمایت از تولید داخلی صورت گرفته است.  

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با پایان یافتن مهر ماه فصل خرید نیز به پایان می‌رسد، اما کشاورزان می توانند، در صورتی که گندمی برای عرضه داشته باشند، آنرا به دولت بفروشند.  

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت در پایان از استانهای خوزستان، فارس، کرمانشاه، گلستان، کردستان، لرستان، همدان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و مرکزی که در مجموع امسال 970/4 هزار تن گندم خریداری کرده‌اند،  به عنوان 10 استان برتر تولید کننده و خریدار تضمینی گندم یاد کرد. 
(چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳) ۱۳:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها