چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۲
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۲۱۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری جشنواره انار فردا در شهرستان طارم

عضو شورای شهر چورزق، از برگزاری جشنواره انار در شهرستان طارم خبر داد.

«محمد محمدی» ، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های مناطق برای معرفی آن منطقه بسیار مهم است و با توجه به اینکه انار یکی از شناسنامه‌های اصلی شهرستان طارم است، از این‌رو می‌توان از ظرفیت این محصول برای معرفی منطقه‌ی طارم استفاده کرد.

وی افزود: هم‌اکنون فصل برداشت انار در شهرستان طارم است و مردم به شکرانه برداشت این محصول جشن انار را در شهر چورزق برگزار می‌کنند تا علاوه‌بر شکرانه، مراسم شادی برای مردم ایجاد شود. این جشن برای نخستین‌بار در شهرستان طارم برگزار می‌شود، از این‌رو تلاش شده در این جشن میراث معنوی و آداب و رسوم مردم این منظقه معرفی شود که نمونه‌های آن برگزاری بازی‌های محلی، شعرخوانی و اجرای برنامه‌ی موسیقی است.

عضو شورای شهر چورزق خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی فرهنگ و قابلیت‌های ضلع جنوبی شهرستان طارم است و از سوی دیگر انار انحصاراً در بخش چورزق این شهرستان کاشت می‌شود، اما این میوه ارزشمند نتوانسته است در سبد غذایی مردم جایگاه خود را بیابد.

محمدی خاطرنشان کرد: هزینه‌ی تولید انار زیاد است و به آب فراوانی نیاز دارد، اما قیمت آن متناسب با هزینه‌های تولید نیست که امیدواریم با همت مسئولان در آینده شاهد رونق بازار این محصول و تقویت انگیزه باغ‌داران و افزایش کیفیت این میوه باشیم.

وی تصریح کرد: زمان برگزاری این جشنواره فردا(پنج‌شنبه 24 مهرماه) است و برنامه از ساعت 14 آغاز می‌شود.

ایسنا

(چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها