سه شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۳
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۲۰۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

پسته خطر ابتلا به دیابت را کم می‌کند

برای کسانی که ممکن است به‌سوی ابتلا به دیابت نوع دو پیش بروند، خوردن مداوم پسته می‌تواند تغییر اساسی در سلامتشان ایجاد کند.

 افرادی که «پیش دیابتی» نامیده می‌شوند، قندخونی بالاتر از افراد عادی دارند ولی نه آن‌قدر که در دایره دیابتی‌ها قرار بگیرند. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا می‌گوید، اگر افراد «پیش دیابتی» هیچ کاری برای سلامتشان نکنند، 15 تا 30 درصد احتمال دارد در عرض 5 سال به دیابت مبتلا شوند.

حالا یک تحقیق جدید در اسپانیا نشان داده، قند و انسولین خون افرادی که پیش دیابتی محسوب می‌شوند، درصورتی‌که روزانه حدود 60 گرم پسته بخورند، به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد و گلوکوز در بدنشان بهتر هضم می‌شود. برخی از علائم التهاب نیز در بدن آن‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد. 

      پسته


در این پژوهش، محققان بیمارستان بارسلونا و دانشگاه سن خوآن د رئوس، 54 فرد مبتلابه‌پیش دیابت را به 2 گروه تقسیم کردند. در هر دو گروه، داوطلبان 50 درصد از انرژی موردنیازشان را از کربوهیدرات، 35 درصد از چربی و 15 درصد از پروتئین می‌گرفتند. اما به یک گروه هرروز حدود 57 گرم پسته داده می‌شد. برای اینکه 2 گروه ازنظر کالری برابر باشند، به دسته دوم که پسته نمی‌خوردند، معادل آن روغن‌زیتون و دیگر چربی‌ها داده شد. و این فرآیند 4 ماه طول کشید.

در پایان، قند خون و انسولین در گروهی که پسته می‌خوردند، کاهش یافت درحالی‌که در گروه دیگر افزایش پیداکرده بود. البته وزن داوطلبان در پایان تحقیق چندان تغییر نکرده بود. 

بادام و گردو هم می‌توانند تأثیر مشابهی داشته باشند.

سلامانه

(سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها