سه شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۲۰۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آب گریپ‌فروت به اندازه بهترین داروی دیابت مفید است

مطالعه روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد آب گریپ‌فروت می‌تواند به اندازه بهترین داروی دیابت نوع 2 موسوم به «متفورمین» در کاهش قندخون موثر باشد.

 در مطالعه‌ای که از سوی متخصصان دانشگاه کالیفرنیا انجام شد به گروه‌های مختلف موش‌های آزمایشگاهی مایعات مختلفی شامل آب گریپ‌فروت رقیق و شیرین شده، آب قند و آب محتوی داروی متفورمین دادند. در موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند در آن دسته که به آنها آب گریپ‌فروت داده شد در مقایسه با موش‌هایی که به آنها آب قند داده شده بود، نرخ کاهش وزن، 18 درصد بیشتر بود. به علاوه اینکه میزان قندخون آنها نیز 13 تا 17 درصد کاسته و انسولین خون آنها سه برابر شده است. البته میزان این تاثیر فوق‌العاده در موش‌هایی که رژیم غذایی کم‌چرب داشتند، کمتر بوده است.

  گریپ فروت


به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تایمز، از سوی دیگر یکی از مهمترین یافته‌های این مطالعه این است که موش‌هایی که آب گریپ‌فروت نوشیدند، اثرات کاهنده قندخون آن به اندازه اثرات داروی متفورمین بوده است. اگرچه برای رسیدن به اثرات درمانی گریپ فروت باید به میزان بالایی آب گریپ فروت نوشید، میزان گریپ فروت داده شده به موش‌ها با مصرف روزانه چهار لیوان آب گریپ فروت در انسان برابری می‌کرد، اما نتایج این مطالعه متخصصان را بسیار شگفت‌زده کرده تا ببینند آیا مصرف دوزهای پایین گریپ فروت نیز این اثرات درمانی را دارد؟

«جوزف ناپولی»، یکی از این متخصصان که خود نیز از طرفداران پروپاقرص آب گریپ فروت است می‌گوید: اثرات این نوشیدنی ارزشمند آنها را متقاعد کرده و نتایج حاصل از این مطالعه نشان می‌دهد این میوه درمقابله با بیماری دیابت اثرات قابل توجهی دارد.

جزئیات بیشتر این مطالعه در مجله پلاس وان منتشر شده است.

ایسنا

(سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳) ۱۰:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها