چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۳ / ۰۸:۲۷
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۱۷۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

مصرف سرانه برنج در سرشماری لحاظ شود

جمیل شایق گفت: وزارت جهاد کشاورزی در تیر ماه مصرف سرانه برنج را 36 تا 38 کیلو و در شهریور ماه این میزان را 42کیلو گرم اعلام کرد که نشان می‌دهد اگر مصرف سرانه در سرشماری لحاظ شود ما شاهد آمارهای متفاوت و واردات بی‌رویه برنج از سایر کشورها نخواهیم بود.

علی رضا جمیل شایق، دبیر انجمن برنج  اظهار داشت: متاسفانه هنوز مصرف سرانه برنج در کشور مشخص نیست و این سبب استفاده از بند ب یعنی واردات بیشتر به کشور شده و ضربه‌ای به تولید کنندگان داخل وارد کرده که با این کار سرشماری ما شاهد واردات و تولید بیشتر برنج در کشور خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه طبق دستور وزارت جهاد کشاورزی برنج فقط در مناطق شمالی کشت خواهد شد که با این دستور فکر نمی‌کنم کشاورزان در شهرهای دیگر برنج نکارند زیرا ما به آنها کود، سم و سایر محصولات وابسته این بخش را داده‌ایم که از آنها انتظار تولید برنج در بخش کشاورزی را نداشته باشیم.

شایق با اشاره به برندسازی و در اختیار گذاشتن کد رهگیری و شناسایی بهداشت یاد‌آوری شد: اگر این کار که در سال 92 تصویب شد، در سال 94 اجرایی شود ما دیگر شاهد برچسب آلودگی به برنج داخلی نخواهیم بود همان طور که این کار در مورد برنج خارجی صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران

(چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳) ۰۸:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها