چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۳ / ۰۸:۲۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۱۷۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

«دامپزشکی در خدمت سلامت» شعار روز ملی سال 93

دبیر همایش روز ملی دامپزشکی گفت: تمام روزهای هفته‌ دامپزشکی با عنوانی مشخص نامگذاری شده‌اند و شعار سال 93 نیز «دامپزشکی در خدمت سلامت» انتخاب شده است.

محسن مشکوة دبیر همایش روز ملی دامپزشک در نشست خبری که عصر امروز به مناسبت 14 مهرماه روز دامپزشکی برگزار شد، اظهار داشت: شعار «دامپزشکی در خدمت سلامت» با عنوان شعار سال 93 انتخاب شده است .

وی افزود: تمام روزهای هفته دامپزشکی با نامی ویژه نامگذاری شده‌اند و در این راستا روز 8 مهر با عنوان «دامپزشکی و بهداشت عمومی» عنوان شده که هدف از این نامگذاری این است که در این روز یکی از رسالت‌ها و نقش‌های مهم دامپزشکی در حفظ  بهداشت عمومی و مقابله با بیماری‌های بین انسان و حیوان بازگو شود.

دبیر همایش روز ملی دامپزشکی تصریح کرد: روز چهارشنبه 9 مهر با عنوان «دامپزشکی و واکنش سریع» و یا دامپزشکی و پدافند غیرعامل نامگذاری شده که نقش دامپزشکی را در واکنش سریع و مقابله با تهدیدهای زیستی عنوان می‌کند.

مشکوة تصریح کرد: با توجه به تأکید مجامع بین‌المللی و اسلام در مورد حقوق حیوانات روز پنج‌شنبه با عنوان «دامپزشکی و حقوق حیوانات» نامگذاری شده است.

وی افزود: همچنین روز جمعه 11 مهرماه با عنوان «دامپزشکی و سلامت جامعه» نامگذاری شده و هدف ما این است که با استفاده از تریبون نماز جمعه و با استفاده از مدیران کل دامپزشکی و یا ائمه جمعه مباحثی در مورد سلامت جامعه و نقش دامپزشکی را مطرح کنیم.

مشکوة بیان داشت: سناریو برای احتمال 10 بیماری مهم و دو مورد تهدید مواد غذایی طراحی و تدوین شده و دراختیار استان‌ها قرار داده شده است و از فردا  7:30 صبح در تمامی استان‌ها موظفند آن را عملیاتی کنند، تا در موارد احتمالی بتوانیم اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

در روز 9 مهرماه یا همان روز دامپزشکی و واکنش سریع تهدیدات زیستی شبیه‌سازی می‌شود، تا اقدامات سریع دامپزشکی نمایان شود و در این راستا مانور، شبیه‌سازی بیماری‌ها در هشت استان کشور به‌صورت میدانی و در مابقی استان‌ها به‌صورت رومیزی است.

مشکوة تصریح کرد: تشکیلاتی هم برای اتاق بحرانی در نظر گرفته شده تا مدیریت واکنش سریع به اجرا گذاشته شود.

فارس

(چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳) ۰۸:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها