دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۱۷۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

تازه ترین اقدام گمرک برای تسهیل تجارت/ لیست جدید ارزش های گمرکی پایه اعلام شد

گمرک ایران در تازه ترین اقدام برای تسهیل و شفاف سازی تجارت ، لیست جدید ارزش های گمرکی پایه را اعلام کرد.

به نقل از گمرک ، خداکرم اسکندری مدیر کل دفتر بررسی و تعیین ارزش گفت: بمنظور شفاف سازی ، حمایت از تولید داخلی ، کاهش اختلافات ، اطلاع واردکنندگان کالا از ارزش های گمرکی پایه و در اجرای استاندارد 5-9 کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو در مورد ساده و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی (مصوب 1389 مجلس شورای اسلامی) و تسهیل امور،لیست جدید ارزش های گمرکی پایه منتشر و در اختیار خدمت گیرندگان قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر بررسی و تعیین ارزش با بیان اینکه لیست جدید ارزش گمرکی پایه کالاها که بالغ بر22500 رکورد انواع کالا می باشد در پورتال گمرک در دسترس است، نکاتی را جهت بهره برداری از ارزشهای گمرکی پایه اعلام نمود که به شرح ذیل است؛

1- ارزشهای گمرکی پایه در پورتال گمرک به منظور تسهیل و سهولت در امر مراجعه و اطلاع واردکنندگان برمبنای اطلاعات و منابع موجود تعیین و ثبت شده است، لذا با توجه به نوع ، کیفیت و کشور سازنده ضمن رعایت مواد 14 و 15 قانون امور گمرکی به عنوان مستند در گمرکات اجرایی قابلیت اجرا خواهند داشت.

2- ارزش های گمرکی پایه براساس تاریخ ثبت/ کوتاژ قابل استناد و بهره برداری است، لذا در صورت وجود دو یا چند ارزش جهت یک کالا آخرین ارزش ثبت شده(نزدیک ترین تاریخ به زمان اظهار) ملاک عمل می باشد.

3- پایش و بروز رسانی ارزش گمرکی پایه توسط دفتر بررسی و تعیین ارزش انجام خواهد شد و این ارزش ها در صورت تغییر بروز رسانی خواهد شد.

4-ارزش های گمرکی پایه نیز مانند موبایل هر ماه بروز رسانی می گردد ، لذا در صورت وجود دو ارزش گمرکی جهت یک مدل ، آخرین ارزش بر مبنای ماه ثبت شده ملاک عمل می باشد.

5- دستگاههای موضوع ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارزبه منظور تسهیل در امر مراجعه نیز میتوانند براساس ارزش های گمرکی پایه و با لحاظ موارد بند ح ماده یک قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به تعیین ارزش گمرکی کالاهای مکشوفه به ظن قاچاق اقدام نمایند.

لازم بذکر است فایل قبلی مورخ 93.3.10 مشتمل بر تعداد 9147 رکود بوده که در فایل جدید به تعداد 22514 برای انواع کالاها و موبایل افزایش یافته است.

(دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳) ۱۳:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها