دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۸
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۱۷۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

سهم عمده زعفران در صادرات 450 میلیون دلاری گیاهان دارویی ایران

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اولویت اول این معاونت در حوزه گیاهان دارویی را صادرات اعلام کرد و گفت: صادرات دنیا در زمینه گیاهان دارویی بالغ بر 100 میلیارد دلار است که ایران در این حوزه 450 میلیون دلار صادرات دارد که بیشتر مربوط به زعفران است.

 دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاح دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران با اشاره به پتانسیل‌های کشور در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی بر ضرورت صادرات گیاهان دارویی که می‌تواند نقش موثری را در اقتصاد کشور داشته باشد، تاکید کرد.

وی تصریح کرد: البته در این زمینه خلاء‌های فراوانی داریم که بر این اساس معاونت علمی اولویت اصلی خود را صادرات گیاهان دارویی در نظر گرفته است.

ستاری همچنین با اشاره به مظلومیت دانشمندانی همچون ابن‌سینا و رازی در حوزه گیاهان دارویی و ترجمه نشدن کامل کتب آنها تصریح کرد: در این نمایشگاه بخش‌هایی از کتاب قانون ابن‌سینا به زبان امروزی ترجمه شده و مورد رونمایی قرار گرفت.

همچنین جلد هفتم و هشتم کتاب الحاوی که توسط گروهی از فرهیختگان و آشنایان به تاریخ پزشکی تدوین، تنظیم و گردآوری شده است برای اولین بار در کشور به زیور طبع آراسته و رونمایی شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر این که معاونت با تمام توان خود از شرکتهای فعال در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران حمایت لازم را به عمل خواهد آورد، اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه امسال دید جدیدی را برای مسوولان به همراه داشته باشد و همچنین مردم را با پیشرفت‌های صورت گرفته آشنا کند.

ستاری در پایان همچنین اظهار امیدواری کرد که دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران، آغازی برای صادرات جدی گیاهان دارویی باشد.

به گزارش ایسنا در این مراسم از پیشکسوتان گیاهان دارویی با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی تقدیر به عمل آمد.
(دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳) ۱۱:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها