یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۳ / ۰۸:۳۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۱۶۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

ایران به دنبال بازار گوشت روسیه

به نوشته این نشریه به نقل از یک مقام ایرانی در حالی که تنش بین روسیه وغرب بر سر مساله اوکراین بالا می گیرد , ایران تلاش می کند جای کشور های اروپایی را در بازار روسیه پر کند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از"گلوبال میت نیوز", محمود حجتی, وزیر جهاد کشاورزی خبر از تشکیل دفتر صادرات مواد غذایی به روسه در این وزارتخانه در پی ممنوعیت واردات مواد غذایی وکشاورزی از اتحادیه اروپا به روسیه, داده است. به گفتی حجتی اصلی ترین نوع مواد غذایی که ایران می تواند به بازار روسیه عرضه کند گوشت مرغ است که از این رو تولید کنندگان ایرانی می بایست هر چه بیشتر حجم تولیدات خود را افزایش دهند.
به گزارش این منبع خبری, غلامرضا اظهری, رییس اتاق بازرگانی و صنایع وکشاورزی استان مازندران می گوید این استان بیشترین ظرفیت صادرات گوشت مرغ به روسیه را دارا می باشد و قادر است ظرفیت صادرات این محصول به این کشور را سالانه تا 200 هزار تن برساند. به گفته اظهری در حال حاضر بیش از هزار250 مزرعه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در این استان فعالند که سالانه می توانند 160 هزار تن گوشت مرغ تولید کنند اما به علت کمبود بازار عرضه با تمام ظرفیت خود کار نمی کنند.
به گفته مقامات کشاورزی استان مازندران این مقامات در حال بررسی بهترین وارزان ترین راه برای ترانزیت محصولات کشاورزی به بازار روسیه می باشند که طبق برآوردها راه دریایی بهترین است که نیاز به امکانات سردخانه ای و ترابری دریایی دارد.

به نوشته این نشریه تخصصی صنعت گوشت, کارشناسان صنعتی برآورد می کنند ایران قادر است سالانه 250 هزار تن گوشت مرغ به بازار روسیه عرضه کند. این کارشناس می افزایند از سویی روسیه بیشتر علاقمند به واردذات گوشت قرمز است تا گوشت مرغ.
(یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳) ۰۸:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها